تبلیغات
تحقیق و مقالات و پایان نامه - مطالب بهمن 1395
 
تحقیق و مقالات و پایان نامه
 
 
چهارشنبه 27 بهمن 1395 :: نویسنده : نگار موسوی
پاورپوینت بیش فعالی شامل  54  صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از پاورپوینت های جامع و کامل در مورد   بیش فعالی  می باشد و دارای منابع معتبر می باشد

مقدمه

آمارها نشان می دهند که بسیاری از بیماری های روحی هستند.البته بیشتر افرادی که به بیماری های روحی و روانی دچار هستند از بیماری خود اطلاعی ندارند.

یکی از این بیماری ها بیش فعالی نام دارد که البته بیشتر در دوران کودکی رایج است ودر نوجوانی وجوانی کمتر دیده می شود.

گاهی اوقات والدین این توانایی آن را ندارند که این بیماری را تشخیص دهند،بنا بر این به مشکلاتی از جمله افت تحصیلی و ناتوانی کودک در تمرکزرو به رو می شوند.

 

بیش فعالی درکودکان

امروزه‌ بسیاری‌ از مادران‌ و پدران‌ از شیطنت‌ بسیار زیاد کودکانشان‌ شکایت‌ دارند. آنها اظهار می ‌دارند که‌ فرزندشان‌ مرتب‌ در حال‌ حرکت‌ و فعالیت‌ است‌ و نوعی‌ حالت‌ بی‌ قراری‌ و ناآرامی‌ در او مشاهده‌ می ‌کنند. برخی‌ از این‌ والدین‌ از فقدان‌ تمرکز حواس‌ و ضعف‌ درسی‌ کودک‌ نیز صحبت‌ می‌ کنند. آنها علت‌ این‌ فعالیت‌ بیش‌ از اندازه‌ را نمی ‌دانند و مرتب‌ فرزندشان‌ را مورد سرزنش‌ قرار می‌ دهند. این‌ کودکان‌ بعضاً مورد انتقاد و تنبیه ‌ بسیار زیاد قرار می ‌گیرند. عده‌ای‌ از پدر و مادرها کنترل‌ خود را از دست‌ می ‌دهند و این‌ کودکان‌ را به‌ شدت‌ کتک‌ می‌ زنند یا آنها را تهدید می ‌کنند. در این‌ نوشتار پدیده‌ بیش ‌فعالی‌ در کودکان‌ توضیح‌ داده شده‌ و راه‌های‌ برخورد مناسب‌ با این‌ حالت‌ ارائه‌ شده است.

 

 بیش ‌فعالی‌ کودکان‌

کودکان‌ بیش ‌فعال‌ – همانگونه‌ که‌ از این‌ عنوان‌ برمی ‌آید- بسیار پرتحرک اند و نمی ‌توانند یک جا آرام‌ بنشینند. آنها اضافه‌ بر ناآرامی‌ بسیار زیاد، نوعی‌ اضطرار و اجبار برای‌ خرابکاری‌ نیز دارند. آنان‌ اشیا را می‌ شکنند یا پرتاب‌ می‌ کنند. همچنین‌ کنجکاوی‌ بسیار از خود نشان‌ می‌ دهند و نه‌ تنها اسباب‌ بازی‌هایشان‌ را خراب‌ می‌ کنند، بلکه‌ اشیاء و وسایل‌ منزل‌ را نیز دستکاری‌ و خراب‌ می‌ کنند. کارهای‌ خطرناک‌ را دوست‌ دارند و ابداً احساس‌ خطر نمی ‌کنند. بنابراین‌ رفتارهایی‌ بی ‌مهابا از آنها سرمی ‌زند. برخی‌ از بزرگسالان‌ آنها را افرادی‌ بی ‌باک‌ و شجاع‌ تصور می ‌کنند؛ در حالی‌ که‌ این‌ رفتارهای‌ بی‌ مهابا نشانگر این‌ واقعیت‌ است‌ که‌ احساس‌ خطر واقعی – که‌ یک‌ احساس‌ طبیعی‌ است‌ و بایستی‌ در کودکان‌ وجود داشته‌ باشد – در این‌ بچه‌ ها وجود ندارد. بازی‌ های‌ خطرناک‌ – از جمله‌ بازی‌ با کبریت‌ – و علاقه‌ به‌ وسایلی‌ چون‌ کارد و چاقو نشانه‌ های‌ دیگری‌ از گرایش‌ها و رفتارهای‌ غیرطبیعی‌ این‌ بچه‌ هاست.

 

کودک‌ بیش ‌فعال‌ احساس‌ خطر نمی‌ کند

کودکان‌ بیش ‌فعال‌ در مورد کارها و اشیایی‌ که‌ به‌ طور طبیعی‌ باید در برابر آنها احساس‌ خطر کنند، خطری‌ احساس‌ نمی‌کنند؛ و اختلالات‌ سلوک‌ در این‌ کودکان‌ بعضاً دیده‌ می‌ شود؛ مثلاً بعضی‌ از آنها رفتارهای‌ پرخاشگرانه‌ دارند یا برای‌ آسیب‌ رساندن‌ به‌ دیگران‌ آنان‌ را تهدید می‌ کنند. ممکن‌ است‌ به‌ حیوانات‌ نیز صدمه‌ بزنند. بعضی‌ دیگر در اعمالی‌ چون‌ سرقت‌ و تقلب‌ و به‌ طور کلی‌ کارهایی‌ که‌ تخلف‌ از قوانین‌ و مقررات‌ محسوب‌ می‌ شود شرکت‌ می‌ کنند.

 

تمایل‌ به‌ کارهای‌ خلاف‌ و خطرناک‌

این‌ کودکان‌ آچار پیچ‌ گوشتی‌ را داخل‌ پریز برق‌ می‌ کنند؛ اشیاء و وسایلی‌ را که‌ متعلق‌ به‌ خودشان‌ نیست‌ برمی‌دارند؛ تمایل‌ بسیاری‌ به‌ کشیدن‌ سیگار دارند (ته ‌سیگارها را برمی ‌دارند و علاقه‌ به‌ کشیدن‌ آنها دارند) و همچنین‌ گرایش‌ به‌ دروغگویی‌ در آنها بسیار بالاست‌ و اغلب‌ دروغ‌ می ‌گویند. به‌علاوه آنان‌ تمایل‌ به‌ ارتباط‌ با کودکان‌ و نوجوانان‌ بزرگتر از خود دارند. اغلب‌ دوستانی‌ بزرگتر از خود انتخاب‌      می ‌کنند و از مصاحبت‌ با نوجوانان‌ لذت‌ می ‌برند. بسیار مایلند در صحبت‌ها و فعالیت‌های‌ آنان‌ شرکت‌ کنند. همچنین‌ گرایش‌ به‌ کارهای‌ خلاف‌ از جمله‌ دزدی‌ در آنها بسیار زیاد است. به ‌نظر می‌ رسد این‌ کودکان‌ زودتر از حد معمول‌ چشم‌ و گوششان‌ باز می ‌شود و به‌ کنجکاوی‌های‌ بسیار زیاد دچار می‌ شوند.

 

عملکرد اجتماعی‌ و تحصیلی‌ کودک‌ کاهش‌ می ‌یابد

کودکان‌ بیش ‌فعالی‌ که‌ دچار نقص‌ توجه‌ هستند، در تحصیل‌ با مشکل‌ مواجهند. دامنهِ توجه‌ در آنها بسیار محدود است‌ و به‌ همین‌ علت‌ نمی‌ توانند تمرکز لازم‌ را حین‌ درس ‌خواندن‌ داشته‌ باشند. این‌ کودکان‌ به ‌سرعت‌ حواسشان‌ پرت‌ می ‌شود و به‌ کوچکترین‌ محرک‌ بیرونی‌ واکنش‌ نشان‌ می ‌دهند. در نتیجه‌ عملکرد تحصیلی‌ آنان‌ پایین‌ می‌ آید و در یادگیری‌ دچار مشکل‌ می ‌شوند.

از لحاظ‌ اجتماعی، کودکان‌ بیش ‌فعال‌ تأثیر مثبتی‌ بر دیگران‌ نمی ‌گذارند و مرتب‌ مورد انتقاد قرار می ‌گیرند. آنها به ‌دلیل‌ دقت‌ پایین، اغلب‌ دچار اشتباه‌ می ‌شوند و انتقاد دیگران‌ را نسبت‌ به‌ خود برمی‌انگیزانند. این‌ بچه‌ها به‌ جزئیات‌ مسائل‌ توجهی‌ ندارند. حتی‌ در بازی‌ها نیز با دشواری‌ رو به ‌رو می ‌شوند و در ارتباط‌ خود با بچه ‌های‌ دیگر مشکل‌ پیدا می ‌کنند. اغلب‌ از دستورالعمل‌ها پیروی‌ نمی‌ کنند و از عهده‌ تکالیف‌ مدرسه‌ و سایر کارها و وظایف‌ برنمی‌آیند.

آنان‌ از درگیر شدن‌ با تکالیفی‌ که‌ مستلزم‌ تلاش‌ ذهنی‌ مداوم‌ است، می‌ پرهیزند. اغلب، وسایل‌ خود را گم‌ می‌ کنند و دچار فراموشکاری‌اند. به ‌طور افراطی‌ حرف‌ می ‌زنند و پیش‌ از تمام‌ شدن‌ پرسش‌ها، پاسخ‌ می‌ دهند. منتظر نوبت‌ ماندن‌ برایشان‌ دشوار است‌ و بسیاری‌ اوقات‌ مزاحم‌ کار دیگران‌ می ‌شوند.

 

 والدین‌ چه‌ نقشی‌ در درمان‌ دارند

ابتدا باید مطمئن‌ باشیم‌ که‌ فرزندمان‌ واقعاً نشانه ‌های‌ این‌ اختلال‌ را دارد؛ به‌ علاوه‌ تشخیص‌ نهایی‌ توسط‌ متخصص‌ انجام‌ می‌ پذیرد. گاهی‌ والدینی‌ که‌ افرادی‌ بسیار مضطرب‌ و نگران‌ هستند، ممکن‌ است‌ جنب و جوش‌های‌ طبیعی‌ فرزند را دلیلی‌ بر بیش ‌فعالی‌ بدانند. بنابراین‌ در قدم‌ اول‌ بایستی‌ راجع‌ به‌ تشخیص‌ مطمئن‌ باشیم‌ و به فرزندمان برچسب‌های‌ نادرست‌ نزنیم.

انرژی‌ اضافه‌ این‌ کودکان‌ باید از طریق‌ فعالیت‌های‌ مثبت، از جمله‌ ورزش‌ کردن، مصرف‌ شود. بهتر است‌ آنها را برای‌ بازی‌ به‌ زمین‌های‌ بزرگ‌ برد و اجازه‌ داد که‌ به‌ فعالیت‌های‌ لذتبخش‌ بپردازند. یا این‌ که‌ روزانه‌ برای‌ پیاده‌ روی‌ آنها را از خانه‌ خارج‌ کرد. در منزل‌ نیز بایستی‌ مسئولیت‌هایی‌ که‌ از لحاظ‌ جسمی‌ قدری‌ بچه‌ها را خسته‌ می‌ کند به‌ آنها بسپاریم‌ تا به‌ این‌ وسیله‌ انرژی‌ بیش‌ از حد آنان‌ گرفته‌ شود. البته‌ خوب‌ است‌ گاهی‌ برای‌ انجام‌ این‌ مسئولیت‌ها جوایزی‌ هم‌ در نظر بگیریم.


جهت دانلود متن کامل پاورپوینت بیش فعالی کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : پاورپوینت بیش فعالی، دانلود پاورپوینت بیش فعالی، مقاله بیش فعالی، تحقیق بیش فعالی، مقاله در مورد بیش فعالی، تحقیق در مورد بیش فعالی،
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 27 بهمن 1395 :: نویسنده : نگار موسوی
پاورپوینت بند پایان شامل  79  صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از پاورپوینت های جامع و کامل در مورد   بند پایان می باشد

مقدمه

شاخه بندپایان بزرگترین شاخه در میان جانوران و اصولا همه جانداران است. گوناگونی بندپایان به تنهایی از گوناگونی همه جانوران و گیاهان نیز بیشتر است. در حدود ۷۵ درصد از گونه‌های شناخته شده بندپایان را حشرات تشکیل می‌دهند. اندازه بندپایان از کنه‌های میکروسکوپی تا خرچنگهای غول پیکر ۱٫۵ متری که وسعت پاهایشان به ۴ متر می‌رسد متغیر است. این جانوران بیشتر از هر نوع جانور دیگری در روی زمین گستردگی و تراکم دارند. بندپایان مهمترین گروهی هستند که موجودات دیگر از جمله انسانها مجبور به رقابت با آنها هستند.

ساختار بدنی

موفقیت بزرگ این جانوران ، نتیجه ساختمان اساسی بدن بویژه سازمان قطعه قطعه‌ای و اسکلت خارجی کیتینی آنهاست. به احتمال قوی اجداد بندپایان را کرمهای آنلید پرتار و ابتدایی تشکیل می‌دهند و قطعات مناطق مختلف بدن در جریان تکامل در جهت بندپا شدن به راههای گوناگونی دقیقا تخصص یافتند. بدن بندپایان امروزی شامل سینه ، سر و شکم است و در بسیاری از موارد سر و سینه به هم چسبیده سر سینه را ساخته‌اند.

تمام بدن توسط زرهی کیتینی پوشانده شده که طی مراحل رشد لاروی یا در تمام طول زندگی متناوبا می‌افتد. پاراپودیای اجدادی تبدیل به زایده‌های حرکتی بند بند و مشخصی شد که شکلها و کنشهای بسیار گوناگونی داشتند. پوشش کیتینی این قسمت سختی لازم را فراهم می‌آورد و در عین حال ارتباطات مفصلی را هم باعث می‌شود. کیتین در تشکیل چشمهای خاص این جانوران هم دخالت دارد.

دستگاههای بدن

دستگاه بینایی

دستگاه بینایی شامل چشمهای مرکب است. در این چشمها واحدهای بینایی کاملی در کنار هم گرد آمده و ساختارهای مرکب بزرگی را تشکیل می‌دهند. هر واحد بینایی ، خود شامل یک عدسی کیتینی و سلولهای حساس در برابر نور است. بندپایان چشمهای ساده هم دارند که در هر کدام از آنها یک عدسی روی تعدادی سلول حساس در برابر نور را می‌گیرد.

دستگاه گوارشی

دستگاه گوارش شامل روده اول ، دوم و سوم است. قسمتهای اول و سوم پوشش کیتینی دارند که دنباله اسکلت خارجی است و فقط روده دوم است که کار گوارش را انجام می‌دهد. غدد گوارشی بزرگی معمولا به روده میانی باز می‌شوند.

 

دستگاه تنفس

تنفس از طریق آبشش ، آبششهای کتابی ، ششهای کتابی یا سیستم نایی انجام می‌شود که همگی کیتینی هستند و از سطح بطور بند بند رو به خارج یا داخل بدن رشد یافته‌اند. آبششها که خاصه سخت پوستان هستند، به صورت زوایدی پر مانند از پاها و سایر اجزای قطعه قطعه خارج شده‌اند. آبششهای کتابی در خرچنگهای نعل اسبی و ششهای کتابی در عنکبوتها و عقربها حجره‌هایی هستند که در آنها صفحات آبششها در آب و ششها در هوا عمل می‌کنند. سیستم نایی شامل مجاری منشعب و متصل بهم هستند که از سطح بدن به تمام قسمتهای درونی می‌رسند. این سیستم در صدپایان و حشرات دیده می‌شود.

دستگاه گردش خون

بندپایان هم مانند نرم تنان دارای دستگاه گردش خون باز هستند که در آن خون قسمتی در رگها و قسمتی در سینوسهای خونی جریان دارد. قلبی لوله‌ای شکل ، پشتی و ته باز مهمترین و اغلب تنها رگ خونی را تشکیل می‌دهد.

دستگاه دفعی

دفع از طریق دو اندام انجام می‌شود. بندپایان آبزی دفع را از طریق اندامهای لوله‌ای شکلی انجام می‌دهند که نامهای مختلفی دارد. بندپایان ساکن خشکی بویژه حشرات دارای لوله‌های مالپیگی هستند که به روده سوم متصل هستند و در آنجا باز می‌شوند.

دستگاه عصبی

دستگاه عصبی از نوع نردبانی و مشابه دستگاه عصبی آنلیدهاست.

رده بندی بندپایان

زیر شاخه کلیسرداران

بدن دارای سر سینه‌ای عموما بدون بند است. شکم بند بند ، یا یک قطعه است. به سر سینه اصولا ۶ جفت زایده متصل است. نخستین جفت کلیسر ، دومین جفت پدی پالپ و چهار جفت آخر ، پاهای حرکتی هستند. فاقد آرواره یا شاخک هستند. خرچنگهای نعل اسبی ، عنکبوتهای دریایی و عنکبوتیان جزء این زیر شاخه هستند.

زیر شاخه آرواره‌داران

بدن دارای سر سینه و شکم است. سر سینه یا سر از خارج بدون قطعه می‌نماید. سینه ، شکم یا تنه قطعه قطعه است. در سر یک یا دو جفت شاخک یک جفت آرواره (ماندیبول ) و دو جفت ماگزیلا وجود دارد. سخت پوستان ، صد پایان ، هزار پایان و حشرات در این زیر شاخه قرار می‌گیرند.


جهت دانلود متن کامل پاورپوینت بند پایان کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : پاورپوینت بند پایان، دانلود پاورپوینت بند پایان، مقاله بند پایان، تحقیق بند پایان، مقاله در مورد بند پایان، تحقیق در مورد بند پایان،
لینک های مرتبط :


پاورپوینت نحوه احداث باغ سیب و مراحل مختلف تولید آن شامل 31   صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از پاورپوینت های جامع و کامل در مورد  نحوه احداث باغ سیب و مراحل مختلف تولید آن  می باشد و دارای منابع معتبر می باشد 

تاریخچــه :

سیب ) یک میوه شفتدار) میوه درختی ازطبقه Malus  که عضوی از خانواده گل سرخیان می باشد. بیشتر گروه سیب ها به گونه M. domesticaیا پیوندی های آن تعلق دارند.

اجداد وحشی سیب ها احتمالاً درختی به نام ( Malus sieversii ) است که فاقد اسم همگانی است.و هنوز هم در قزاقستان یافت می شود  .محققان در حال مطالعه روی M. sieversii که در برابر بسیاری از بیماریها و آفات مقاوم است می باشند تا بتوانند یک سیب مقاوم تر در برابرسرما بوجود آورند.

در کلیه مناطق آب و هوایی خنک، سیب غذای بسیار مهمّی بوده است. نسبت به سایرمیوه های درختی( احتمالاً بجز مرکبات) سیب را می توان برای ماهها انبار نمود درحالیکه همچنان ارزش غذایی خود را حفظ می کند. سیب های زمستانی که در اواخر پاییز چیده شده و در دمای بالای انجماد در سردخانه یا اتاق سیب نگهداری می کنند از سال ۱۸۰۰ غذای مهّمی در اروپا و آمریکا به شمار می رفته است .

 

گونه های سیب:

بیش از ۷۵۰۰ گونه سیب شناسایی شده است . این گونه ها در نقاط شمالی، نیمه حاره و معتدل وجود دارند. چون درختان سیب به شرایط خنک کننده (requirement chilling) نیازدارند در آب وهوای استوایی گل نمی دهند.

در بین رایج ترین گونه های تجاری سیب می توان به این موارد اشاره کرد (Braeburn) نیوزیلند، سیب نارنجی (cox) بریتانیا: گونه قدیمی که امروزه محبوبیت گذشته را ندارد.(فوجی ( آسیا،استرالیا( گالا( ،نیوزیلند) سیب طلائی( ،آمریکا واروپا)گرانی اسمیت (استرالیا و کالیفرنیا) جونا گلد( ،آمریکا)  جوناتــــان و مکین تــاش (، کانــادا) سیب قرمـز(و آمریکا)  نوعی سیب زمستانی.( تمامی این سیب ها بجز نوع آخر شیرین و رنگین هستند.

گرانی اسمیت ترش است و بعضی از مردم آنرا بصورت تازه می خورند در ضمن برای آشپزی هم مطلوب هستند. پوست آن سبز روشن خالدار است . این گونه سیب برای رشد کامل نیازمند آب و هوایی گرم بوده و فصل رشد طولانی مدتی دارد.

 

طعم سیب هـا :

 

مزه سیب ها برای اشخاص متفاوت است و در طول زمان تغییر می کند. مثلاً شهر واشنگتن    ( آمریکا) به کشت سیب قرمز شهرت داشت. امّا در سال های اخیر،کشت گونه های دیگرنیز محبوبیت یافته است. بعضی از مردم آمریکا سیب قرمز را بعنوان سیبی نا مرغوب با طعمی بسیار ملایم و ساختاری نرم به حساب می آورند. این افراد به سیب های ترد مثل فوجی و گالا تمایل یافته اند.

معمولاً سیبهای جدید شیرین تر از انواع قدیمی هستند. بیشتر سیب های آمریکای شمالی و اروپا، طعمی شیرین و ملس دارند. امّا سیب های ترش، طرفداران بسیار اندکی دارند. سیبهای خیلی شیرین با طعم کمی ترش، در آسیا محبوبیت دارند. تمامی گونه سیب های جدید نرم ولی ترد هستند

پرورش سیب :

سیب ها مانند بیشتر گیاهان چند ساله معمولاً بصورت لقاح غیر جنسی و از طریق پیوند تکثیر می شوند. سیب های بذری گاهی اوقات بطور اساسی با درخت مادر تفاوت دارند. بیشتر گونه های جدید سیب، سرچشمه بذری دارند که یا شانسی رشد کرده اند ویا از طریق باروری عمدی گونه های پرآتیه پرورش یافته اند. همچنین سیب ها می توانند جوانه هایی غیرعادی بوجود آورند( جهش هایی بر روی یک شاخه مجزا) . بعضی از جوانه های غیرعادی منجر به نسل هایی بهتر از گونه های مادریشان می شوند. بعضی از آنها به قدری از درخت مادر متفاوت می شوند که دیگر گونه هایی جدید به حساب می آیند.

بعضی از پرورش دهندگان سیب های معمولی را با سیبچه یا سیب های غیر عادی مقاوم در برابر سرما پیوند می زنند تا گونه های مقاوم تری بوجود آورند. مثلاً از دهه ۴۰ مرکز آزمایشات Excelsior در دانشگاه مینه سوتا و ویسکانسین پیشرفت دائمی را در سیب های مقاوم مهّم که هم از نظر تجاری و هم باغداری خانگی رشد گسترده ای دارند در سراسر مینه سوتا و ویسکانسین ایجاد کرده اند . مهمًترین ابداع آنها شامل Haralson فراوان ترین سیب کشت شده در مینه سوتا ، Wealthy،Honeygold و Honeycrisp می باشد. شیرینی و ساختار Honeycrisp به قدری مورد علاقه مصرف کنندگان است که باغداران مینه سوتا درختان پاگرفته و پربار خود را قطع می کنند تا برای این نوع سیب انبار احداث کنند

سایر موارد مورد نیاز در پرورش سیب عبارت است از:

پوست رنگین ، عدم وجود رنگ قهوه ای ، راحتی حمل ونقل ، امکان انبار، محصول فراوان ، مقاومت در برابر بیماری ها و طعمی قابل قبول برای میانگین افراد.

گونه های قدیمی اغلب ترش ، دارای شکل های نابهنجارو قهوه ای هستند.

جهت دانلود متن کامل پاورپوینت نحوه احداث باغ سیب و مراحل مختلف تولید آن کلیک نمایید




نوع مطلب :
برچسب ها : پاورپوینت نحوه احداث باغ سیب و مراحل مختلف تولید آن، دانلود پاورپوینت نحوه احداث باغ سیب و مراحل مختلف تولید آن، مقاله نحوه احداث باغ سیب و مراحل مختلف تولید آن، تحقیق نحوه احداث باغ سیب و مراحل مختلف تولید آن، مقاله در مورد نحوه احداث باغ سیب و مراحل مختلف تولید آن، تحقیق در مورد نحوه احداث باغ سیب و مراحل مختلف تولید آن،
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 13 بهمن 1395 :: نویسنده : نگار موسوی
پاورپوینت مینوزها شامل 29   صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از پاورپوینت های جامع و کامل در مینوزهامی باشد و دارای منابع معتبر می باشد 

مقدمه :

هدف از این تحقیق آشنایی با مینوزها می باشد . در این مجموعه سعی شده تا اطلاعات کلی در مورد مینوزها جمع آوری در ۳ قسمت مجزا ارائه شود :

بخش اول : کانون ومیزبان مشخصات ، زیست شناسی ، سیکل زندگی  ، نحوه خسارت و پراکندگی و … مربوط به مینوز لکه مارپیچ

بخش دوم : کانون زندگی ، میزبان ؛ زیست شناسی ، سیکل زندگی در چند میزبان ، نحوه خسارت مربوط به مینوز لکه کرد .

بخش سوم : روشهای کنترل مینوزها

مینوز لکه  مارپیچ برگ :

کانون ومیزبانها :

این حشره در استانهای تهران ، مرکزی ، خراسان ،  آذربایجان ، کردستان ، باختران و اصفهان روی سیب ، گلابی ، به ، گلاس ، آلبالو  ، آلو  ، گوجه ، آلو ، زالزالک وازگیل دیده شده است .

مشخصات :

حشره بالغ : پهنای بال ۹ میلی متر ، عموما سفید درخشان . حاشیه بالهای کوچک پوشیته از موی زبربلند  ، جلوش سفیدنقره ای براق با قهوه ای مایل به قرمزو لکه سیاه کوچک در نوک بال .

لارو: به طول ۹-۸ میلی متر ؛ به تدریج قسمت خلفی آن باریک می شود. سبز رنگ با دو لکه تیره روی ۳ بند اول .

شفیره : در یک پیله سفید ، به شکل کشیده و آویزان در شاخه ها بوسیله نخ های ابریشمی عین تختخواب سفری ، رنگ پیله شبیه ساتن .

زیست شناسی :

حشره بالغ  به شب تمایل دارد و طول عمر آن ۷ تا ۱۰ روز می باشد . جنین در تخم بعد از ۱۵ روز شکل میگیرد . دوره لاروی ۲۰ تا ۲۵ روز می باشد .

دوره شفیرگی ۱۵ روز می باشد.

زمستان را به صورت حشره کامل (بید) در پناهگاههای مختلف از جمله زیر پوستک های تنه و شاخه ها ، لابه لای کرکهای ریخته ، زیر بقایای گیاهی و داخل دالانهای خالی حشرات چوبخوار و پناهگاهای مختلف موجود در خاک می گذرانند . خروج حشرات کامل در بهار با باز شدن جوانه های برگ همزمان می باشد .

در این زمان گلها هنوز نشکفته اند . به نظر می رسد که حشرات کامل به محض خروج بدون اینکه تغذیه ای بنمایند ، جفت گیری می کنند . تخمها به صورت انفرادی در سطح زیرین برگ گذاشته می شوند . حشره ماده تخم خود را زیر اپیدرم میگذارد . اولین دالان های لاروی را می توان بلافاصله پس از گلدهی دید . دالان لاروی روی باریک و بلند و مارپیچ است . طول این دالانها گهگاه از ۱۰ سانتی متر نیز تجاور می نماید . خسارت ناشی از لاروهای این نسل ناچیز است که علت اصلی آن را باید تلفات شدید حشرات کامل در طول زمستان دانست . شفیره خارج از دالان لاروی و داخل پیله سفید رنگی به شکل گهواره که در چهار گونه خود بوسیله تار به سطح برگ چسبیده است تشکیل می شود . لارو برای شفیرده شدن معمولا برگهایی را انتخاب می کند که عاری از دالان لاروی باشند .

لاروها معمولا به صورت گروهی در یک مکان شفیره می شوند . شفیره ها در هر دو سطح برگ دیده می شوند ولی در کل تعداد آنها در سطح زیرین برگها بیشتر از سطح روئی است .


جهت دانلود متن کامل پاورپوینت مینوزها کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : پاورپوینت مینوزها، دانلود پاورپوینت مینوزها، مقاله مینوزها، تحقیق مینوزها، مقاله در مورد مینوزها، تحقیق در مورد مینوزها،
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 6 بهمن 1395 :: نویسنده : نگار موسوی
پرسشنامه محقق ساخته تعصب به صورت فایل ورد و قابل ویرایش بوده و یکی از پرسشنامه های معتبر در مورد محقق ساخته تعصب  بوده دارای 4  صفحه می باشد

پرسشنامه محقق ساخته تعصب

آزمودنی گرامی :

پرسش نامه ی حاضر جهت سنجش میزان تعصب طراحی گردیده است .با توجه به اینکه در پرسشنامه ی حاضر نیازی به ذکر نام نیست نتایج حاصل از آن فقط جهت سنجش رابطه ی آن با مولفه های پژوهش مورد استفاده قرار می گیرد و تحت هیچ شرایطی در اختیار اشخاص دیگر قرار نمی گیرد . دقت و صداقت از وظایف اخلاقی آزمودنی در پاسخگویی به گویه هاست لذا خواهشمندم با دقت و صداقت به گویه ها پاسخ دهید. علاوه براین،این پرسشنامه دارای مولفه های دروغ سنجی می باشد لذا تلاش برای نشان دادن جلوه ی خوب از خود بی ثمر و منجر به تکرار آزمون و دوباره کاری خواهد شد .

دستورالعمل :

۱)برای هر گویه پنج گزینه در نظر گرفته شده است .شما بر اساس میزان موافقت تان با جمله می توانید یکی از گزینه ها را انتخاب کنید .

۲) لطفا در انتخاب گزینه ها دقت نمایید

۳) لطفا پس از دریافت پرسش نامه حاضر حداکثر تا دو روز بعد نسبت به تکمیل و ارسال آن به آدرس محقق اقدام نمایید.

نمره گذاری :

برای گویه های ۵ ،۱۴،۲۱،۲۸،۳۹ ،۳۵  نمره گذاری به شرح زیر می باشد :

کاملا ًمخالفم (۱ نمره)      مخالفم (۲ نمره )    نه موافقم ، نه مخالف (۳ نمره )     موافقم  (۴ نمره )      کاملا ًموافقم  (۵ نمره )

برای سایر گویه ها نمره گذاری به شرح زیر می باشد

کاملا ًمخالفم( ۵ نمره )   مخالفم (۴ نمره )    نه موافقم ، نه مخالف (۳ نمره )     موافقم  (۲ نمره )     کاملاً موافقم  (۱ نمره )

پرسش نامه ی حاضر بر اساس مقیاس لیکرت طراحی شده است .

برای نمره گذاری نهایی ،براساس نمرات بدست آمده از پرسش نامه آزمودنی ها به ۵ دسته ی شدیدا متعصب ،تقریبا متعصب ، خنثی ( نه متعصب ،نه غیر متعصب ) ، تقریبا غیر متعصب ، غیر متعصب تقسیم می شوند .


جهت دانلود متن کامل پرسشنامه محقق ساخته تعصب کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : پرسشنامه محقق ساخته تعصب، دانلود پرسشنامه محقق ساخته تعصب، دنلود پرسشنامه محقق ساخته تعصب، فایل پرسشنامه محقق ساخته تعصب،
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 6 بهمن 1395 :: نویسنده : نگار موسوی
پرسشنامه مقیاس احساس تعلق به مدرسه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش بوده و یکی از پرسشنامه های معتبر در مورد مقیاس احساس تعلق به مدرسه  بوده دارای 2  صفحه می باشد

پرسشنامه مقیاس احساس تعلق به مدرسه

برای سنجش متغیر تعلق به مدرسه از مقیاس احساس تعلق به مدرسه، ساخته ی براون و ایوانز (۲۰۰۲)، استفاده شد. این پرسشنامه دارای ۱۶ ماده است که بر اساس یک مقیاس چهار درجه­ای (طیف لیکرت)، از کاملاً مخالفم (۱)، مخالفم (۲)، موافقم (۳) و کاملاً موافقم (۴) درجه بندی شده است. حداقل نمره در این پرسشنامه ۱۶ و حداکثر آن ۶۴ می باشد. نمره­ی بالاتر، در این مقیاس، نشان دهنده­ی تعلق به مدرسه بالاتر است. نمره کلی این مقیاس از جمع تمام سئولات به دست می­آید حداکثر نمره ۶۴ و حداقل نمره ۱۶ است.

براون و ایوانز (۲۰۰۲)، ضریب پایایی این مقیاس را با استفاده از روش آلفای کرونباخ برابر با ۸۶/۰ ذکر کرده اند. ساختار عاملی این مقیاس، با به کارگیری روش تحلیل عاملی، مورد تایید قرار گرفته است. لوکاس[۱]، روالسون[۲] و هررا[۳] (۲۰۱۰) ضریب پایایی این مقیاس را برابر با ۷۶/۰ و ضرایب پایایی خرده مقیاس­های آن را بین ۷۶/۰ تا ۷۷/۰ گزارش کردند. به علاوه، تامسون و همکاران (۲۰۰۶) نیز ضریب پایایی این مقیاس را برابر با ۷۷/۰گزارش کردند و ساختار عاملی آن را تایید کردند. در پژوهش حاضر برای بررسی همسانی درونی این ابزار از روش آلفای کرونباخ استفاده شد. که مقدار ضریب آلفای کرونباخ برابر ۸۴/۰ به دست آمد.


جهت دانلود متن کامل پرسشنامه مقیاس احساس تعلق به مدرسه کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : پرسشنامه مقیاس احساس تعلق به مدرسه، دانلود پرسشنامه مقیاس احساس تعلق به مدرسه، دنلود پرسشنامه مقیاس احساس تعلق به مدرسه، فایل پرسشنامه مقیاس احساس تعلق به مدرسه،
لینک های مرتبط :




درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : نگار موسوی
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :