تحقیق و مقالات و پایان نامه
 
 
سه شنبه 18 آبان 1395 :: نویسنده : نگار موسوی
پروژه طراحی صنعتی سشوار دستی شامل 41صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از تحقیق های جامع و کامل در مورد  طراحی صنعتی سشوار دستی می باشد و دارای منابع معتبر می باشد

مقدمه:

دفترچه پیش رو تحقیقاتی است که به منظور درس پروژه ی طراحی صنعتی ۳انجام شده است هدف از این پروژه طراحی مجدد سشوار دستی خانگی به منظور سهولت بیشتر دراستفاده می باشد طراحی مجدد این محصول به گونه ای صورت  است که رعایت مسایل ارگونومیک درآن لحاظ شده باشد این

تحقیقات به منظور شناسایی بیشتر کار بران

 سشوار وانطباق با سیستم بدنی این افراد براساس انترپوتری میباشد.همچنین با استفاده ازبررسی نمونه های موجود در بازار وشناسایی نقاط قوت وضعف انها سعی براین برده است که نمونه ی مورد بحث کاستی های نمونه های موجود در بازار را بر طرف ساخته وگامی در جهت رفع نیاز های کاربران این محصول بر داشته باشد دقت در مسایل انتروپومتری وابعاد شناسی انسانی در این پروژه از اهمیت ویژه ای بر خوردار است زیرا هذف از انجام این پروژه طراحی مجدد محصول در زمینه ی ارگونومی میباشد لذا توجه به ابعاد شناسی انسانی حایز اهمیت میباشد

انتخاب موضوع

انتخاب ده موضوع وبررسی مشکلات آن:

۱-چهار پایه اتلیه

چهار پایه های اتلیه موجود عموما دارای ارتفاغ نامناسب میباشند

ارتفاع چهارپایه هابا میزهای نقشه کشی تناسبی ندارد

ارتفاع با قد های مختلف قابل تنظیم نیست

فرم خشک و یکنواخت محصول بسیار کسالت اور است ونداشتن قسمت تکیه گاه موجب کمر درد میشود

۲-سطل زباله ی شهری:

عدم وجود در پوش باعث ریختن برف و باران داخل سطل اشغال شده وموجب پوسیدن ان میشود

رنگ به کار رفته بر بدنه ی محصول پس از مدتی از بین رفته و باعث زنگ زدن محصول میشود

عدم وجود در پوش باعث ریختن اشغال بیرون سطل زباله وهمچنین پراکنده شدن انها توسط باد میشود

۳-سشوار دستی خانگی:

صدای سشوار های خانگی عموما بسیار زیاد وازار دهنده هستند

فرم دسته به گونه ای است که موجب کتف در هنگام استفاده ی طولانی میگردد

فرم دسته به شکلی است که دسترسی به قسمت های پشت سر برای کاربر مشکل است

۴-میزتحریر:

ارتفاع میز تحریربا ارتفاع بالا تنه ی انسان هماهنگی ندارد

متریال سازنده ی سطح میز تحریرنوررا منعکس کرده وچشم را اذیت میکند

ارتفاع سطح میز تحریر منطبق با ارتفاع هیچگونه صندلی برای مطالعه نمیباشد

۵-چراغ مطالعه:

تابش نور به صورت نقطه ای

میله ی فنری که برای تنظیم زاویه و ارتفاع نور درنظر گرفته شده پس از مدتی شل میشود وکارایی خود را از دست میدهد

عدم وجود وسیله ای برای تلطیف نور ویک دست سازی نور

۶-دستگیره ی در:

شل شدن پیچ ومهرها بر اثر ضربات شدید

پریدگی رنگ پس از مدتی

ناسازگاری دستگیره با فرم دست

فرم خشک ونا مناسب با محیط

۷-ترازوی اشپز خانه:

سر کوچک ترازومانع استفاده از ان برای حجم های بزرگتر شده است

عقربه ی ترازو پس از مدتی از حالت طراز خارج میشود و کاملا روی صفر قرار میگیرد

بسیاری از ترازو ها دقت کافی را ندارند

فرم ترازو ها بسیار خشک وهندسی میباشد وتنوع در طراحی به چشم نمی خورد

 ۸-نیمکت پارک:

طراحی به گونه ای صورت گرفته که برای استراحت ساعات طولانی مناسب نمیباشد زیرا پس از مدتی کاربر با درد در ناحیه ی کمر مواجه میشود

رنگ بدنه ی نیمکت پس از مدتی از بین رفته وموجب زنگ زدگی میشود

فرم نیمکت ها بسیار نامتناسب با محیط اطراف است

جهت دانلود متن کامل پروژه طراحی صنعتی سشوار دستی کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : طراحی صنعتی سشوار دستی، مقاله طراحی صنعتی سشوار دستی، تحقیق طراحی صنعتی سشوار دستی، مقاله در مورد طراحی صنعتی سشوار دستی، تحقیق در مورد طراحی صنعتی سشوار دستی،
لینک های مرتبط :


تجربیات معلم و کلاس درس (تجربیات شخصی از کلاس درس و تدریس ) شامل 54صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از تحقیق های جامع و کامل در مورد  معلم و کلاس درس (تجربیات شخصی از کلاس درس و تدریس ) می باشد و دارای منابع معتبر می باشد

مقدمه

امروزه آموزش و پرورش رسمی در پی آمادگی برای زندگی آینده از طریق یادگیری مفید و مؤثر است وکلا” تدریس عبارتست از:

تعامل یا رفتار متقابل معلم و دانش آموز بر اساس طرح منظم و هدفدار برای ایجاد تغییرات مطلوب و تسهیل یادگیری فرد و شناخت او از جهان است.

و تدریس خوب : تدریسی است که به خوب یاد گرفتن فراگیران کمک کند. در این فرایند یادگیرنده باید فعال باشد. به بحث بپردازد،مسائل را حل کند و با استفاده از راهنمایی های معلم به کسب تجربه بپردازد.

معلمان در حالی که به شاگردان در کسب اطلاعات ، مهارتها، راههای تفکرو ابراز نظرات خود کمک می کنند، باید به آنان نحوه ی یادگیری را نیز درس دهند.

چگونگی انجام تدریس اثر بسیاری بر توانایی شاگردان برای آموزش خودشان دارد . معلمان موفق تنها ارائه دهندگان مطالب نیستند بلکه آنان شاگردان خود را به تکالیف شناختی و اجتماعی وادار می نمایند و به آنان چگونگی کسب، ذخیره سازی و پردازش اطلاعات را می آموزند تا چگونگی فراگیری را یاد بگیرند و منابع را به طور مؤثر به کار ببرند.لذا نقش عمده تدریس ،خلق یادگیرندگان فعال ، خلاق و قدرتمند است.

۸۰ نکته مهم در تدریس موفق معلمان و مربیان مدارس

توصیه هایی برای داشتن یک تدریس موفق و رضایت بخش

۱- با توکل به خدا و نام خدا کلاس را شروع کنیم.

۲- اخلاص در عمل تدریس و تقوا را رعایت کنیم.

۳- زمان هر جلسه تدریس را در نظر داشته باشیم تا با کمی یا زیادی وقت مواجه نشویم.

۴- وقت کلاس را به مطالب بیهوده و کم فایده صرف نکنیم.

۵- سعی کنیم ساعت تدریس را تغییر ندهیم.

۶- به هنگام تدریس، نشاط روحی و عاطفی خود را حفظ کنیم.

۷- با خوشرویی تدریس کرده و همواره چهره بشّاشی داشته باشیم.

۸- احساسات و عواطف دانش آموزان را جریحه دار نکنیم.

۹- تلاش کنیم فضایی عاطفی بوجود آوریم.

۱۰- سعه ی صدر داشته باشیم و از فضل فروشی بپرهیزیم.

۱۱- وفای به عهد، خوش قولی و تواضع در تدریس را از یاد نبریم.

۱۲- به هنگام تدریس؛ آرامش خود را حفظ کنیم.

۱۳- از قضاوت ناصحیح نسبت به دانش آموزان پرهیز کنیم.

۱۴- اشتباهات خود را توجیه نکنیم.

۱۵- از علماء ،بزرگان و شخصیتهای دینی با احترام نام ببریم.

۱۶- از به کار بردن کلمات خارج از نزاکت بپرهیزیم.

۱۷- پرگوئی نکنیم، در واقع آنقدر بگوئیم که می توانیم بشنویم.

۱۸- رازدار و محرم اسرار دانش آموزان باشیم.

۱۹- از تعصب بیجا بپرهیزیم.

۲۰- از دانش آموزان توقعات بیش از اندازه نداشته باشیم.

۲۱- رسا و روان بودن کلمات و جملات را رعایت کنیم.

۲۲- از داشتن تکیه کلام پرهیز کنیم.

۲۳- در تدریس ذوق و سلیقه به کار ببریم.

۲۴- آرام و شمرده تدریس کنیم.

۲۵- ساده تدریس کنیم ؛اما عمیق.

۲۶- در املاء کلمات دقت کنیم و کلمات را صحیح روی تابلو بنگاریم.

۲۷- ذوق و استعداد دانش آموزان را شناسایی و هدایت کنیم.

۲۸- بین دانش آموزان رقابت سالم و مثبت ایجاد کنیم.

۲۹- در برخوردها عدل و انصاف را رعایت کنیم.

۳۰- به دانش آموزان توجه و نگاه یکسان داشته باشیم.

۳۱- با دانش آموزان همدردی کنیم.

۳۲- از تشویق به موقع غافل نشویم.

۳۳- سخن دانش آموزان را بی مورد قطع نکنیم.

۳۴- کارها و فعالیتهای مربوط به کلاس را بین دانش آموزان تقسیم و به آنها مسئولیت بدهیم.

۳۵- در هنگام موعظه ، خود را مخاطب اصلی قرار دهیم.

۳۶- به مقررات محیط آموزشی احترام بگذاریم.

۳۷- سعی کنیم کردار و رفتار خوبی از خود نشان دهیم.

جهت دانلود متن کامل تجربیات معلم و کلاس درس (تجربیات شخصی از کلاس درس و تدریس ) کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : معلم و کلاس درس (تجربیات شخصی از کلاس درس و تدریس )، مقاله معلم و کلاس درس (تجربیات شخصی از کلاس درس و تدریس )، تحقیق معلم و کلاس درس (تجربیات شخصی از کلاس درس و تدریس )، مقاله در مورد معلم و کلاس درس (تجربیات شخصی از کلاس درس و تدریس )، تحقیق در مورد معلم و کلاس درس (تجربیات شخصی از کلاس درس و تدریس )،
لینک های مرتبط :


تحقیق تشویق ، تنبیه و اصول رفتار با یک دانش آموز شامل 53صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از تحقیق های جامع و کامل در مورد  تشویق ، تنبیه و اصول رفتار با یک دانش آموز می باشد و دارای منابع معتبر می باشد

مقدمه

یکی از اساسی ترین اصول برخورد با دانش آموزان داشتن روابط مثبت با دانش آموزان است. ارتباط مثبت پیوند محکمی بین شما و دانش آموز بر قرار می کند و بدون این پیوند ، توان شما برای تحت تاثیر قرار دادن و هدایت کردن آنها ضعیف و نادرست خواهد بود .

با رعایت برخی از نکته های زیر میتوانید ارتباط خود با دانش آموز را بهبود ببخشید :

• وقتی دانش آموزان وارد کلاس می شوند با آنها احوالپرسی کنید.

• برای تک تک آنها اهمیت قائل باشید و به تک تک آنها توجه کنید.

• به نظر هایشان با دقت گوش بدهید.

• به آنها مسئولیت بدهید.

• حتی موقعی که دارید رفتار نامناسبشان را تصحیح می کنید به شأن و شخصیت آنها احترام بگذارید.

• و دست آخر اینکه: «همانقدر که فکر میکنید سزاوارید دانش آموزان به شما احترام بگذارند به آنها احترام بگذارید»..

«موفقیت شما در شغل معلمی آنقدر که به روابط مثبت ، مهربانانه و اعتماد آمیز با دانش آموزان وابسته است به هیچ مهارت ، ایده ،ابزار یا دستور العملی بستگی ندارد».

طریقه رفتار با دانش آموزان

معلمانی که می توانند به خوبی بر رفتار دانش آموزان مدیریت کنند همگی این خصوصیات را دارند:

• از مهارتها و ابزارهای گسترده ای استفاده می کنند.

• افکار واقع گرانه دارند .

• بر احساسات خود مسلطند .احساسات متعادل داشتن به معنی بی تفاوت بودن نیست. شور و شوق داشتن وبا انرژی و علاقه کار کردن از ضروریات معلمی است. اما نباید در ابراز آنها زیاده روی کنید.

زیاده روی در هر احساسی روی توانایی فرد در داشتن تفکر منطقی و معقول اثر می گذارد

تنبیه:

مهمترین نکته ای که باید یاد آور شد این است که تنبیه موجب تغییر رفتار نمی شود.

• تنبیه موثر شما فقط مدت زمان محدودی وقوع رفتار نامناسب را به تعویق میاندازد.

• شدت تنبیه نیست که انجام رفتار نامناسب را محدود می کند بلکه قطعیت آن است. یعنی دانش آموز مطمئن باشد که شما قطعا او را تنبیه می کنید.

• تنبیهات کلاسی در صورتی موثر خواهند بود که از ضعیف به شدید استفاده شوند. مثال

۱٫ اخطار دادن به دانش آموز

۲٫ تغییر دادن جای او

۳٫ نگه داشتن او پس از پایان کلاس به مدت ۵ دقیقه

۴٫ اطلاع دادن به والدین

۵٫ اخراج از کلاس

۶٫ و دست آخر اینکه:«موقع تنبیه باید همیشه طوری عمل کنیدکه دانش آموز متوجه شود این کار شما در واقع انتخابی است که خود او کرده و نتیجه منطقی عمل خودش بوده است.))

پاداش و تشویق :

مهمترین نکته ای که باید یادآور شد این است که پاداش موجب تغییر رفتار می شود.

• موثرترین شکل پاداش استفاده از بازخوردهای عاطفی مثبت است مثل لبخند زدن ، تشکر کردن ، آرزوی موفقیت کردن

• وقتی جایزه می دهید هرگز نباید آن را پس بگیرید اگر پس از دریافت جایزه رفتار نادرستی از دانش آموز سر زد باید از تنبیه مناسب آن رفتار استفاده کنید.

• پاداش باید عادلانه باشد.

جای دانش آموزان در کلاس:

• همیشه برنامه مشخصی برای تعیین کردن جای دانش آموزان در کلاس داشته باشید.

• وقتی دانش آموزان قبول کنند که طبق برنامه شما سر کلاس بنشینند درواقع پذیرفته اند که دستور کار کلاس را شما تعیین می کنید.

جهت دانلود متن کامل  تحقیق تشویق ، تنبیه و اصول رفتار با یک دانش آموز کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : تشویق و تنبیه و اصول رفتار با یک دانش آموز، مقاله تشویق و تنبیه و اصول رفتار با یک دانش آموز، تحقیق تشویق و تنبیه و اصول رفتار با یک دانش آموز، مقاله در مورد تشویق و تنبیه و اصول رفتار با یک دانش آموز، تحقیق در مورد تشویق و تنبیه و اصول رفتار با یک دانش آموز،
لینک های مرتبط :


تحقیق روش های فعال کردن کلاس ریاضی و علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی  شامل 59صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از تحقیق های جامع و کامل در مورد   روش های فعال کردن کلاس ریاضی و علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی می باشد و دارای منابع معتبر می باشد

مقدمه

بیشتر دانش آموزان درس ریاضی را به عنوان یکی از سخت ترین درس هایشان می شناسند (که در واقع نیز چنین است ) همچنین نا خود آگاه معلم ریاضی را معلمی بد اخلاق و خشک و خشن می دانند . با توجه به این شرایط اگر معلم ریاضی نیز بخواهد مانند روش های تدریس سنتی در اداره کلاس خشک و خشن برخورد کند و امکان فعالیت و آزادی را از دانش آموزان بگیرد ، دانش آموزان در یادگیری درس ناتوان خواهند بود . شاید در ظاهر درس را فرا گیرند ولی این یادگیری عمقی نخواهد داشت و در آینده مشکل ساز خواهد شد .

با توجه به این عوامل برای موفقیت در امر یاد دهی –  یاد گیری  معلم باید کلاسی فعال و فرح بخش و متنوع برای دانش آموزان ایجاد کند که در این صورت دانش آموزان در کلاس احساس خستگی نخواهند کرد و با علاقه وانگیزه در فرایند یاددهی–یادگیری شرکت می کنند و ذهنیتی که نسبت به درس و معلم ریاضی دارند تا حدودی تعدیل می شود.                                                                                                                                       شاید بتوان گفت معلم ریاضی بیشتر از سایر معلمان باید به ویژگی های فردی دانش آموزان توجه داشته باشد ، فعالیت هایی متناسب با شرایط جسمی ، محیطی و علمی دانش آموزان طراحی کند ، در برخی از کلاس ها شاید نیاز باشد برای گروهی از دانش آموزان یک موضوع درسی و برای گروهی دیگر موضوع دیگری تدریس شود که بستگی به پایه ی علمی دانش آموزان دارد .

معلم قبل از شروع درس باید با دانش آموزان ارتباط عاطفی و دوستانه برقرار کند که به عنوان یک پیشنهاد می توان روی مهارت های ایجاد ارتباط عاطفی و دوستانه بین معلم و دانش آموز نیز تحقیق کاملی انجام داد که در این مقاله مجال پرداختن به آن نیست .

چگونه یک کلاس فعال داشته باشیم ؟

روزگاری که معلم به عنوان گوینده و دانای کلاس و دانش آموز فقط به عنوان شنونده در کلاس حاضر می شد سپری شده است ، زمانی دانش آموز را به عنوان یک لیوان خالی در نظر می گرفتند که باید به وسیله ی معلم و کتاب های درسی پر شود ولی اکنون اشتباه بودن این تفکر به اثبات رسیده است . اکنون دانش آموز را باید آتشی افروخته بدانیم که معلم آن را شعله ورتر می کند . در ادامه روش ها و راه کارهایی برای فعال کردن کلاس ریاضی و بهبود جریان یاددهی – یادگیری ارایه می شود .

روش های نوین تدریس

آشنایی با روش های نوین تدریس و اجرای آن ها در کلاس درس لازمه ی کار معلم قرن ۲۱ است . معلم باید به موضوعات هر درس و اهداف آن تسلط کامل داشته باشد . روش های فعال تدریس را به خوبی بشناسد و معایب و مزایای هر یک را بداند و با انتخاب یک یا چند روش فعال ، متناسب با موضوع درس و منطبق با اهداف آن در فعال کردن کلاس درس بکوشد .


استفاده از وسایل کمک آموزشی

با بهره گیری از وسایل کمک آموزشی آماده یا   دست سازه های معلم و دانش آموزان می توان کلاس را فعال تر برگزار کرد . به عنوان مثال با تهیه ی اشکال هندسی مورد نیاز در بحث حجم دانش آموزان مفاهیم درس حجم را به صورت عینی تر و ملموس تر درک خواهند کرد .

استفاده از تکنولوژی های آموزشی

تکنولوژی های آموزشی از قبیل کامپیوتر و … می توانند علاقه ی دانش آموزان را به درس ریاضی افزایش دهند . در استفاده از کامپیوتر مسلما معلم باید با برخی از نرم افزار های آموزشی ریاضی آشنایی داشته باشد . به عنوان نمونه باری تهیه ی اسلاید و استفاده از آن در کلاس درس باید با پاورپوینت آشنا باشد . در اینجا لازم است اشاره ای شود به نرم افزار جئو جبرا شود این نرم افزار کاربرد وسیعی در آموزش ریاضی و خصوصا در هندسه دارد . نرم افزار جئو جبرا و آموزش آن در سایت جناب آقای افشین منش موجود می باشد . استفاده از کامپیوتر و نرم افزار های ریاضی علاوه بر آن که علاقه و انگیزه ی دانش آموزان را نسبت به ریاضی افزایش می دهد باعث تسریع و عمیق امر یاد دهی – یاد گیری می شود.

جهت دانلود متن کامل تحقیق روش های فعال کردن کلاس ریاضی و علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : روش های فعال کردن کلاس ریاضی و علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی، مقاله روش های فعال کردن کلاس ریاضی و علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی، تحقیق روش های فعال کردن کلاس ریاضی و علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی، مقاله در مورد روش های فعال کردن کلاس ریاضی و علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی، تحقیق در مورد روش های فعال کردن کلاس ریاضی و علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی،
لینک های مرتبط :


تحقیق گام هایی عملی و منطقی برای ساختن یک مدرسه مطلوب با همراهی کارکنان و معلمان  شامل 56صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از تحقیق های جامع و کامل در مورد   گام هایی عملی و منطقی برای ساختن یک مدرسه مطلوب با همراهی کارکنان و معلمان می باشد و دارای منابع معتبر می باشد

مقدمه

پیشرفت کارکنان طبیعتاً یک فرایند بنیادی و اساس در تصویر وسیع بهبود مدرسه است. این نوشتار به نقش یک خط مشی پیشرفت کارکنان در زمینه ی مطرح کردن پیش بینی‌های لازم در خصوص راهنمایی، مشاوره و حمایت کارکنان می‌پردازد. سپس به دنبال آن توصیه‌هایی پیرامون چگونگی انجام بهترین شیوه تحقیق و تنظیم آیین نامه این خط مشی با شروع از جایگاه مدرسه در زمان برنامه ریزی آن، ‌ارائه می‌دهیم.

برنامه ریزی عملی برای پیشرفت

تدوین یک خط مشی پیشرفت و بهبود آموزشگاه و پیوند دادن آن با پیشرفت کارکنان، کمک می‌کند به اینکه مطمئن شویم برنامه ریزی عملی برای آینده می‌تواند به وقوع بپیوندد. استفاده از یک روش مدیریت باز به این معنی است که تمام افراد دخالت دارند و اینکه برنامه ریزی متعلق به همه است. خود این فرایند نیز فرایندی توسعه ای است و باید این احساس اعتماد به نفس در افراد به وجود آورده شود که بتوانند به انجام برنامه ریزی کاری خود مبادرت ورزند.

۱- توجه خود را بر اهداف آموزش متمرکز کنید. به خصوص بر یاد گیری و دستاورد دانش آموزان متمرکز باشید. این می‌تواند در چارچوب مفاهیم گسترده تبیین شده آموزشگاه و بیانیه وظایف آن باشد. آموزگاران را تشویق به انعطاف پذیری و خلاقیت در شیوه‌هایشان کنید و از آن‌ها بخواهید اعتماد کافی برای تشویق دانش آموزان به یادگیری مستقل داشته باشند.

۲- یک رویکرد هماهنگ تدوین کنید. این رویکرد لازم است مبنای برنامه ریزی درسی، ارزیابی، تدریس و مدیریت و همچنین امور مالی و منابع باشد. لازم است تمام خط مشی‌های واحدها در چارچوب محتوای کلی خط مشی‌های مدرسه هماهنگ باشند ولی در عین حال، به هر واحد اجازه آزادی عمل برای پیشبرد و توسعه ایده‌های خودشان نیز داده شود.

۳- چشم انداز دراز مدت آموزشگاه را درک کنید. این چشم انداز در طول مرحله مرور و بازبینی برنامه ریزی تغییر خواهد کرد و باید به صورت ماهیت ثانوی برای تمام اعضای پرسنل در آید. ماهیت کلی هر آموزشگاه باید فراگیر و دربرگیرنده ی تمام جنبه‌های مدیریت آموزشگاه باشد.

۴- هدف‌های کوتاه مدت قابل اداره تدوین کنید. این امر به کاهش تنش ناشی از تغییر کمک می‌کند. افراد بیشتر خود را کنترل کننده ی تغییرات می‌بیند و احساس نمی‌کنند که توسط یک موج نوگرایی کنار زده شده‌اند.

۵- کمک دیگران را قدردانی کنید. چنانچه نوگرایی‌ها و تغییرات ارائه شده توسط کارکنان قدر دانسته شود، احساس اعتماد به نفس بیشتری در آن‌ها به وجود می‌آید. سعی کنید ساختاری را به وجود آورید که در آن، دستاورد تک تک کارکنان مورد تقدیر قرار گیرد. ما معمولاً دستاورد دانش آموزان را مورد شناسایی و تقدیر قرار می‌دهیم، اما فراموش می‌کنیم که این امر را در مورد کارکنان به کار بریم. تقدیر موجب افزایش اعتماد و تداوم ایده‌های بیش‌تر می‌شود.

۶- هیأت امنا را دخالت دهید. آن‌ها نه تنها در مورد آموزشگاه مسؤولیت دارند بلکه معمولاً به پیشرفت آن نیز علاقه‌مندند. بنابراین در تعیین اولویت‌ها و کمک به برنامه ریزی عملی می‌توانند نقش با ارزشی ایفا کنند.

جهت دانلود متن کامل تحقیق گام هایی عملی و منطقی برای ساختن یک مدرسه مطلوب با همراهی کارکنان و معلمان کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : گام هایی عملی و منطقی برای ساختن یک مدرسه مطلوب با همراهی کارکنان و معلمان، مقاله گام هایی عملی و منطقی برای ساختن یک مدرسه مطلوب با همراهی کارکنان و معلمان، تحقیق گام هایی عملی و منطقی برای ساختن یک مدرسه مطلوب با همراهی کارکنان و معلمان، مقاله در مورد گام هایی عملی و منطقی برای ساختن یک مدرسه مطلوب با همراهی کارکنان و معلمان، تحقیق در مورد گام هایی عملی و منطقی برای ساختن یک مدرسه مطلوب با همراهی کارکنان و معلمان،
لینک های مرتبط :


مقاله تطبیق مساجد جامع یزد و اصفهان شامل 34صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از تحقیق های جامع و کامل در مورد  تطبیق مساجد جامع یزد و اصفهان می باشد و دارای منابع معتبر می باشد

مقدمه

ایستادن در برابر خداوند و سخن گفتن با او، ۵ بار در روز، اجتماع در «مسجد» محلی که نه تنها عبادتگاه، بلکه مرکز مهم همه فعالیت های یک جامعه اسلامی است، سبب شد که بنای مساجد در ایران به سرعت پا بگیرد. این بناها در آغاز، بسیار ساده بودند و بر اساس متون و مصالح ساختمانی و سبک های محلی ساخته می شدند. مساجد آغاز ایرانی، نسبت به ساختمان های ساسانی، چندان عظمت و ابهتی نداشتند. متأسفانه هیچ نمونه ای از این مساجد بر جا نمانده است، لیکن تاریخ نویسان آنها را بسیار وصف کرده اند؛ مثلاً در این مساجد علاوه بر نیایش پنج گانه روزانه، به آموزش خواندن و نوشتن و تعلیم تا مدارج بالای علمی می پرداختند. علاوه بر آن، مسجد مرکز تجمع سیاسی- اجتماعی مردم نیز بود. اطلاعات سیاسی- نظامی و اجتماعی در مسجد در دسترس مردم گذارده می شد.

امور مختلف همگانی نیز در مسجد حل و فصل می شد. به همین سبب درهای آن همیشه به روی مردم باز بود. هر مسجد، حداقل، یک کتابخانه، یک آب انبار، یک مدرسه، یک درمانگاه و حتی یک غذاخوری همگانی داشت. از این رو باید روز به روز بر وسعت مسجدها افزوده شود. نخستین مسجدهای ایرانی، ساختمانهای کاملی بودند که برای ساختن آنها هزینه زیادی صرف می شد و تزئینات پرخرجی بکار می بردند. با این حال، مساجد نقشه و طرح ثابت نداشتند.

مسئله مهم در ساخت مساجد این است که شکل بنا بیشتر از مصالح و متون آن، منشأ آغازین اثری نیرومند و عاطفی است که بخشی از آن از نیازهای عبادی و نیایشی ناشی می گردد. در مسجد نیازمند تشکیلات پیچیده و ویژه ای نیست و با سادگی محض سازگار است. این معماری نه به سنگ اهمیت می دهد و نه به آجر و یا مهارت و تردستی استاد کار. این، بیش از هر چیز، پژواک روح هنرمند و چکیده و عصاره نیروهایی است که بر آن حاکمند و آنرا رهبری می کنند. مطالبی که در این تحقیق آورده شده چکیده ای از خصوصیات مساجد در دورانهای مختلف پس از اسلام می باشد که در هر فصل به بررسی آنها می پردازیم.

طرح معماری مساجد جامع یزد و اصفهان در دورانهای مختلف تاریخی

طرح مساجد ایران در دوران اولیه اسلام

طرح مسجد در ایران در دوران اولیه اسلامی، از سه روشی پیروی می شد. نخست: مسجد چهار طاق گنبد دار که از روی آتشکده های ساسانی ساخته شده بود؛ دوم: مسجد ایوان دار با پوشش گنبدی، که از کاخهای ساسانی پیروی گردیده بود. سوم: مسجدی که از سبک عربی اقتباس شده و عبارت از صحن بازی بود که چهار طرف آن را رواقهایی قرار گرفته بود. این سبکهای سه گانه در مساجد قرن نهم میلادی به شکوفایی رسید و شکل آنها در دروه آل بویه ترکیب یافته است. در ساختمان مساجد دوره آل بویه، تأثیر روشهای عباسی آشکار بود.

معماری مساجد ایرانی در دوره آل بویه (۳۲۰-۴۴۷ هجری)

خاندان آل بویه، در غرب ایران و جنوب دریای قزوین، توانستند با سیاستی مستقل از قدرت مرکزی بغداد، حکومت را بدست گیرند. این واقعه در قرن ۹ میلادی، یعنی اواخر قرن ۳ ﻫ. اتفاق افتاد و در نیمه جنوب ایران را به مملکتشان ضمیمه کنند. آنها پیشروی به طرف غرب را آنقدر ادامه دادند تا سرانجام در حدود سال (۹۴۵ میلادی) به بغداد رسیدند و خلیفه عباسی را مجبور به ترک بعضی از قسمتهای عراق نمودند. در دوره آل بویه حیات فرهنگی شکوفا شد و در مرکز حکومتشان در ایران و عراق تمدنها و فرهنگهایی با رنگ خالص ایرانی به ظهور رسید.

در پی کاوش هایی که کاوشگران انجام داده اند دو ستون از ستون های شیوه آل بویه در مسجد جامع اصفهان شناسایی شد. قسمت اعظم این ستونها سالم بوده است. بخشی از این دو ستون در داخل دیوار جدیدی که بعداً ساخته شده، قرار گرفته است. ستون های مدور معظم ردیف بیرونی قبلی در نتیجة این تغییرات مبدل به ردیف دوم شده است.

حهت دانلود متن کامل مقاله تطبیق مساجد جامع یزد و اصفهان کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : تطبیق مساجد جامع یزد و اصفهان، مقاله تطبیق مساجد جامع یزد و اصفهان، تحقیق تطبیق مساجد جامع یزد و اصفهان، مقاله در مورد تطبیق مساجد جامع یزد و اصفهان، تحقیق در مورد تطبیق مساجد جامع یزد و اصفهان،
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 6 آبان 1395 :: نویسنده : نگار موسوی
مقاله روستای روح آباد شامل 68صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از تحقیق های جامع و کامل در مورد  روستای روح آباد می باشد

-   معرفی اجمالی شهرستان

۱-۱        موقعیت جغرافیایی شهرستان

شهرستان رشتخوار از جمله شهرستانهای خراسان مرکزی است که درجنوب شهرستان تربت حیدریه واقع شده است .درجنوب شرقی شهرستان رشتخوار ، شهرستان خواف و درجنوب غربی آن شهرستان گناباد قراردارد . شهرستان تربت حیدریه از شمال شرقی ، و شمال غربی با این شهرستان جدید همسایه می باشد .

مرکز این شهرستان شهر رشتخوار است که درفاصله ۱۶۵ کیلومتری جنوب مشهد و در  ، ۵۹۰ دقیقه تا  ،۵۹۰ طول شرقی و در ۳۴۰ تا  ، ۳۵۰ عرض شمالی قراردارد . ارتفاع شهرستان رشتخوار از سطح دریا ۱۳۰۰متر می باشد.

این شهرستان با وسعت ۶/۱۳۵۹ کیلومتر مربع ۵/۱ درصد از وسعت استان خراسان را تشکیل می دهد . شهرستان رشتخوار براساس آخرین تقسیمات کشوری درسال ۸۲ دارای دوبخش مرکزی ، جنگل و ۴ دهستان شعبه ، جنگل ، رشتخوار ، آستانه می باشد. شهرستان رشتخوار طبق تقسیمات کشوری آبان ماه ۱۳۸۳ ازشهرستان تربت حیدریه جدا گردیده است .[۱]

جدول شماره (۱) بخش ها و مرکز بخش ، دهستانها و شهرهای شهرستان رشتخوار

نام بخش

مرکز بخش

نام دهستان

مرکز دهستان

شهر

جنگل

جنگل

شعبه جنگل

شعبه جنگل

رشتخوار

مرکزی

رشتخوار

رشتخوارآستانه

حسین آباد باسفر

۲-۱ ویژگیهای طبیعی :

الف ) توپوگرافی

شهرستان رشتخوار از دوبخش کوهستانی و دشت تشکیل شده است .

ارتفاعات : این شهرستان از شمال به ارتفاعات کوه دوشاخ و کوه تربت ، از شرق به کوه کاوش ، دشت خواف و دشت زوزن از جنوب به کالشور و از غرب به کوه کوچه ، کال تجرود و تپه ماهورهای حد فاصل بین دشت جنگل و دشت فیض آباد محدود است . بیش از نیمی از سطح شهرستان را ارتفاعات وتپه ماهورها تشکیل می دهند . این ارتفاعات شامل کوه کوهیک ، شکسته گل نی ، وشکسته حاجی میر می باشد. بلندترین قلل دراین ارتفاعات شامل قله بزما با ارتفاع ۲۰۰۵ متر و پائین ترین نقطه درمحل خروجی دشت جنگل ۸۳۰ متر از سطح دریا می باشد.

دشت ها : دشت رشتخوار درمسیر جاده تربت به خواف و درطول جغرافیایی  ۵۹۰ و  ۵۹۰ و عرض جغرافیایی  ۳۴۰ تا  ۳۵۰ واقع شده است . این دشت از شمال به ارتفاعات کوه دوشاخ و کوه تربت از شرق کوه کاوش و دشت خوان ، از جنوب به کوه کوهیک و شکسته گل نی واز غرب به کال تجرود و کوه کوچه محدود است . مساحت این دشت ۱۰۱۰۰۰ هکتار برآورد شده است .[۲]

درجنوب دشت رشتخوار نیز دشت جنگل واقع شده است . این دشت درطول جغرافیایی  ۳۴۰ تا  ۳۵۰  قرار دارد . این دشت ازشمال به کوه شکسته گل نی ، شکسته حاجی میر و لاخ کوهیک ، از شرق به کال جنگلک و دشت زوزن ، از جنوب به کالشور و از غرب به تپه ماهورهای حدفاصل بین دشت جنگل و دشت فیض آباد محدود است . مساحت این دشت ۱۶۲۷۰۰ هکتار می باشد.

ب ) زمین شناسی

قدیمی ترین سازنده های منطقه درمحل دشت رشتخوار مربوط است به پرکامبرین که از سنگهای دگرگونی تشکیل شده و دردامنه جنوبی کوه بزما رخنمون دارد .سازندهای دوران دوم زمین شناسی از شیست ، شیل و ماسه سنگ ( ژوراسیک ) تشکیل شده که درارتفاعات کوه بزما یافت می شود . از سازندهای دوران اول و دوم زمین شناسی دردشت جنگل اثری دیده نمی شود . دوران سوم زمین شناسی از سنگهای آذرین ورسوبی مانند توف اندزیت اگلومرا و ماسه سنگ درست شده و درارتفاعات شمالی دشت رشتخوار دیده می شود . این رسوبات اثر نامطلوب برکیفیت آب زیرزمینی دارند . درمنطقه دشت جنگل نهشته های دوزان سوم گسترش زیادی دارند و شامل مارن و کنگلومرا و ماسه سنگ است . سنگ کف دشت جنگل از این رسوبات درست شده و چون جنس آنها تبخیری است اثرنامطلوب برکیفیت آب زیرزمینی دارند. مخروطه افکنه ها ، رسوبات آبرفتی دردشت در مسیر رودخانه های کال سالار ، شصت دره ، لس و رسوبات کویری متعلق به دوران چهارم زمین شناسی هستند .[۳]

دشت جنگل قسمتی از فرورفتگی حدفاصل بین توده لوت درجنوب و ایران مرکزی درشمال می باشد. درارتفاعات شمالی دشت چندگسل بزرگ به موازات گسل کویری کشیده می شوند این گسلها درایجاد و تحولات زمین شناسی و وضعیت هیدرولوژی منطقه نقش موثر دارند .

همچنین درمورد زلزله خیزی این ناحیه می توان گفت : منطقه خراسان به همراه بندرعباس و کرمان و بلوچستان بیشترین تعداد زمین لرزه های بزرگ را به خود اختصاص داده اند . از مهمترین هسته های فعال زلزله خیز نزدیک به تربت حیدریه ، میتوان به کاخک گناباد و قائنات اشاره نمود .[۴]

ج ) اقلیم منطقه

آب و هوای منطقه از نوع خشک تانیمه خشک می باشد. اقلیم دراین شهرستان که به لحاظ موقعیت جغرافیایی درشمال شرق ایران واقع گردیده درمقیاس سینوپتیکی تحت تاثیر توده های عمده هوایی به شرح زیر قرار میگیرد

جهت دانلود متن کامل مقاله روستای روح آباد کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : روستای روح آباد، مقاله روستای روح آباد، تحقیق روستای روح آباد، مقاله در مورد روستای روح آباد، تحقیق در مورد روستای روح آباد،
لینک های مرتبط :


مقاله عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان  شامل 55صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از تحقیق های جامع و کامل در مورد   عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می باشد و دارای منابع معتبر می باشد

مقدمه

یکی از عاملهای بسیار مهم در تکوین شخصیت نوجوان و جوان مدرسه می باشد. مدرسه بعد از خانواده مهمترین نقش را در فرایند اجتماعی کردن نوجوان به عهده دارد. مدرسه از طریق آموزش مهارتهای علمی و فنی و فراهم آوردن زمینه همکاری گروهی و مسیولیت پذیری نوجوان و جوان موجبات رشد همه جانبه و متعادل شخصیت آنان را فراهم می سازد. گرچه مدارس وقت خود را صرف ایجاد آمادگی در نوجوانان و جوانان به منظور کسب مدارج عالی تحصیل می کنند با وجود این بسیاری از نوجوانان بدون دریافت مدارج عالیه مستقیماً به زندگی وارد شده و چون فاقد آمادگی لازم برای ورود به آن می باشند. احساس شکست و درماندگی نموده به بهداشت و سلامت روانی آنان آسیب وارد می شود . علاوه بر آن فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که در موفقیت و یا عدم موفقیت دانش آموزان در مدرسه ودر نتیجه در زندگی آینده آنها تاثیر دارد که به ذکر پاره ای از آنها می پردازیم.

تاکید بر رشد عقلانی :

در حالی که هدف تعلیم و تربیت تأکید بر رشد عقلی توأم با رشد عاطفی، سازگاری نوجوان و جوان با خود و سایر افراد خانواده اش می باشد. مدارس تنها بر جنبه عقلانی تأکید می نمایند و این باعث می شود که جوانان تک بعدی و ناموزون به بار آیند.

جو عاطفی مدرسه :

جو عاطفی مدرسه نیز در پیشرفت تحصیلی شاگردان تأثیر دارد. تحقیقات نشان داده که دانش آموزان در جوی که فشار روانی کمتری داشته باشد. جوی که در آن راهنمایی شده و احساس امنیت کنند، بیشتر سود می برند. دانش آموزان بیشتر از آنکه به عواملی چون امکانات فیزیکی، تعداد کتابهای کتابخانه، اندازه مدرسه و هزینه سرانه توجه نمایند. به عوامل زیر توجه دارند .

معلم و جهت گیری آنها به سمت پیشرفت شاگرد، وجود نظم در دادن تکالیف منزل- اوقاتی که معلم صرف تدریس می کند و نه صرف حفظ نظم و انضباط، حساس بودن معلم نسبت به ارایه بازخوردبه دانش آموزان در مقابل عملکرد خوب . مطالعه دیدگاههای دانش آموزان گویای این است که برخی خصوصیات معلمین از قبیل همدردی و همفکری- انعطاف پذیر بودن- خوش خلقی- آمادگی برای قبول اظهار نظرها و گوش دادن به پرسش های دانش آموزان و علاقه مند بودن به کار و انضباط و به کارگیری روش تدریس مناسب از ویژگیهای معلم خوب وکارامد است .

پیش فرضهای معلمان در مورد شاگردان:

بسیاری از معلمان به هنگام تدریس فرض می کنند که دانش آموزان مطالب قبلی را یاد گرفته اند چنین فرضی در اغلب دانش آموزان صدق نمی کند. زیرا گروهی از آنها تنها به این دلیل که پیش نیاز های لازم را برای شروع و ادامه درس جدید ندارند آن را یاد نمی گیرند و در نتیجه به خیل عقب ماندگان تحصیلی می پیوندند و باورشان می شود که برای جبران عقب ماندگیهای خود قادر به هیچ کاری نیستند.

نگرش معلم:

نگرش معلم بر عملکردوی تأثیر داردپژوهشگران در یک تحقیق یک کلاس عادی را به معلمی واگذار نمودند و به او یادآور شدند که این دانش آموزان از استعدادهای خوبی برخوردارند در پایان سال عملکرد آنها نسبت به گروه همسان بهتر شده بود.این بدین معنی است که اگر معلم نگرش مثبتی برکلاس داشته باشد با برخورد های امید بخش بهتر می تواند در تعلیم وتربیت آنها پیشروی نماید .

عقب ماندگی آموخته شده:

وقتی نوجوان بر این باور باشد که هیچ کدام از فعالیتهای وی تغییری در موقعیت ایجاد نمی کند. یا اینکه وی به اندازه کافی با هوش نیست. و یا اینکه تکالیف تعیین شده برای او دشوار می باشد. و یا اینکه معلم او را دوست ندارند در آینده نیز برای خود انتظار شکست دارد و کسانیکه شکست را به صورت متوالی تجربه کنند. ممکن است که به این باور برسند که شکست آنان در هر فعالیتی حتمی و غیرقابل اجتناب است. چنین افرادی دچار درماندگی آموخته شده می شوند. نگرشی که احتمال دارد زمینه های شکست بیشتری را برای آنان فراهم آورده و مانع تلاش ایشان برای پیشرفت گردد. در چنین حالتی ضرب المثل شکست شکست می آورد مصداق پیدا می کند.

جهت دانلود متن کامل مقاله عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، مقاله عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، تحقیق عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، مقاله در مورد عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، تحقیق در مورد عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان،
لینک های مرتبط :


دوشنبه 3 آبان 1395 :: نویسنده : نگار موسوی
مقاله ازن و محیط زیست  شامل 70صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از تحقیق های جامع و کامل در مورد   ازن و محیط زیست می باشد و دارای منابع معتبر می باشد

مقدمه

ازن سپر محافظتی زمین در برابر تابشهای زیان آور خورشید می‌باشد. این لایه به عنوان یک فیلتر طبیعی نور ، اشعه‌های زیانبار خورشید مخصوصا UV-B (محدوده ۳۲۰mm – 290) را تا حدی جذب می‌کند. بنابراین ایجاد هر گونه نقصان در این لایه مشکلات سلامتی عدیده‌ای برای ساکنان زمین پدید خواهد آورد. بیشترین نقصان ازن در فصل زمستان و اوایل بهار رخ می‌دهد. همه ساله گروههای تحقیقاتی و دانشمندان زیادی برای بررسی بیشتر لایه ازن و فرآیند تخریب آن به قطب سفر می‌کنند.

خورشید تنها ستاره منظومه شمسی می باشد که کرات وسیارات در اطراف آن می چرخند و از انرژی آن استفاده می کنند.زمین نیز یکی از کراتی است که در أطراف خورشید در حال حرکت است .

فاصله میان زمین و خورشید حدود ۱۴۹.۸۰۰.۰۰۰کیلومتر می باشد ، که در این فاصله،زمین حدود ۹^۱۰×۹۵/۱ وات انرژی ازخورشید دریافت می کند که ما تنها کسری از آن (۰۰۰۰۰۰۲/۰) را استفاده می کنیم . نور خورشید ۲۷/۸ دقیقه طول می کشد که به زمین برسد.از صد در صد نوری که به زمین می تابد تنها ۳۰% آن بر اثر ذرات و مولکول های موجود در لایه های بالایی منعکس می شوند بقیّه آن ها از لایه ها زمین عبور می کنند و به زمین می رسند.در واقع می توان به جرأت گفت که حدود۹۹%انرژی که به زمین می رسد از خورشید وبقیه آن از ماه و کرات دیگر می باشد.

نور سفید خورشید از میلیاردها میلیارد رنگ تشکیل شده است که هر کدام از این رنگ ها دارای طول موج و انرژی مخصوص به خود می باشند، وما هنگامی که این نور را تفکیک می کنیم به هفت رنگ تجزیه می شوند که هر کدام از این رنگ ها از میلیاردها رنگ تشکیل شده اند.

پرتوهای فوق بنفش دارای طول موج کوتاه و انرژی زیاد می باشند .پرتوهای فوق بنفش با انرژی زیادی که دارند برای تمام موجودات زنده خطرناک می باشند وموجب سرطان پوست یا آفتاب سوختگی می شوند .

خوشبختانه زمین در برابر این پرتوی خطرناک، محافظی بنام لایه اوزون دارد که از ورود پرتوهای خطرناک به سطح زمین جلوگیری می کند. قبل از آنکه به بحث درباره برخورد پرتوهای فوق بنفش و مولکول ها اوزون بپردازیم ابتدا به اطلاعاتی درمورد اوزون می پردازیم.

دانشمندان لایه ها زمین را به چهار قسمت تقسیم می کنند :

۱) تروپوسفر (که نسبت به سطح دریا ۱۲تا۱۵ کیلومترارتفاع دارد)

۲) استراتوسفر)

۳) مزوسفر )

۴) تروموسفر(خارجی ترین لایه زمین)

مولکول اوزون (o۳)از یک مولکول اکسیژن و یک اتم اکسیژن که ناپایدار و واکنش پذیر می باشد، تشکیل شده است . پیوند میان مولکول اکسیژن و اتم اکسیژن در مولکول اوزون بسیار ضعیف می باشد و ممکن است با کوچکترین برخورد از هم جدا ویا با دریافت کوچکترین انرژی به حالت اولیه خود برگردند . لایه اوزون در لایه استراتوسفر زمین قرار دارد .در شب ها به دلیل عدم دسترسی به انرژی تابشی خورشید، ضخامت لایه اوزون کمتر از ضخامت آن در روز ها می باشد. هنگامی که پرتوهای فوق بنفش به مولکول ها اوزون برخورد می کنند، پرتو های فوق ـ بنفش مقدار زیادی از انرژی خود را از دست می دهند وبه پرتو های فرو سرخ تبدیل می شوند ، و همچنین بر اثر این برخورد ، مولکول اوزون به مولکول اکسیژن واتم اکسیژن تبدیل می شود و با تابش مجدد نور خورشید ، مولکول اوزون دوباره پدیدار می شود.

مولکول های اوزون هرچند که برای ما مفید هستند اما وجود آن ها در لایه تروپوسفر (لایه ای که ما در آن زندگی می کنیم) بسیار خطرناک می باشند.

نیتروژن های پراکسید خارج شده از اگزوز موتورهای دیزلی بر اثر تابش نور خورشید (عمل فتو شیمیایی) با مولکول های اکسیژن واکنش می دهند و مولکول های اوزون را پدیدار می کنند . چون در مولکول های اوزون اتم های اکسیژن فعال (رادیکالی) وجود دارد ، تنفس آن ،موجب اختلال در دستگاه تنفسی می شود .

گازهای مخرب لایه ازن عمدتا از صنایع برودتی و سرد کننده ها، صنایع ابر و اسفنج سازی، بخش دفع آفات کشاورزی، سیستم های تهویه مطبوع، کپسول های اطفای حریق و حلال اسپری های پاک کننده قطعات الکترونیکی متصاعد می شوند و تا ارتفاع ۴٠ کیلومتری صعود می کنند. طول عمر ماندگاری گازهای مخرب لایه ازن از ۵٠ تا ١۵٠ سال است و تا حذف کامل این گازها که قبلا وارد جو شده اند حداقل نیم قرن لازم است.

ایجاد حفره در لایه ازن باعث خطرات زیست محیطی و انسانی بسیاری می شود و حیات بدون این لایه روی کره زمین از بین خواهد رفت.

تعریف

ازون (Ozone) کلمه یونانی است به معنی «بو» و بالاحض «بو تند» اطلاق می شود. اوزن (O3 ) مولکولی با اتم سه اتم اکسیژن است مولکول اکسیژن ( ) دارای دو اتم اکسژن است اما تفاوت در یک اتم اکسیژن در این دو مولکول تفاوتهای اساسی را در این دو مولکول بوجود آورده است.

جهت دانلود متن کامل مقاله ازن و محیط زیست کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : ازن و محیط زیست، مقاله ازن و محیط زیست، تحقیق ازن و محیط زیست، مقاله در مورد ازن و محیط زیست، تحقیق در مورد ازن و محیط زیست،
لینک های مرتبط :


دوشنبه 3 آبان 1395 :: نویسنده : نگار موسوی
مقاله ترافیک و محیط زیست  شامل 17صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از تحقیق های جامع و کامل در مورد ترافیک و محیط زیست می باشد و دارای منابع معتبر می باشد

ترافیک و محیط زیست :

افزایش سریع تعداد وسایل نقلیه به خصوص اتومبیل همراه با رشد فزاینده ی سفر در شهرها و بین شهرها تأثیرهای ویرانگر و نامطلوبی بر محیط زیست  داشته است . این تأثیرات نامطلوب در شهرهای بزرگ به خصوص در شهرهای صنعتی که تراکم ترافیک در خیابانهای آنها به حد اشباع یا نزدیک به حد اشباع رسیده است . شدیدتر است و در بسیاری موارد به حد غیر قابل قبول و خطرناکی رسیده است . به نحوی که سلامتی و آرامش زندگی ساکنان این شهرها را به خطر انداخته است .

آلودگی هوای شهرها ، که گاه بیش از هفتاد درصد آن ناشی از وسایل نقلیه ی موتوری است به خصوص در مناطق مرکزی و پر تراکم بسیاری از شهرها بیش از حد مجاز و قابل قبول شده است و صدای حاصل از تردد وسایل نقلیه در بیشتر نقاط آرامش زندگی مردم را به هم زده است . علاوه بر دو مسئله ی آلودگی هوا و صدای حاصل از ترافیک که به عنوان مهمترین و موثرترین تأثیرهای ترافیک بر محیط زیست از مسائل و مشکلات متعدد دیگری نیز می توان نام برد که امروزه در اثر ترافیک محیط زیست ما را تهدید می کنند بعضی از مهمترین این مسائل عبارتند از کاهش ایمنی – افزایش تصادفها لطمه به زیبایی و لطمه به منابع طبیعی و اقلیم طبیعی مورد نظر می باشد .

منابع هوا آلودگی :

مهمترین و موثرترین منابع هوا آلودگی توسط وسایل نقلیه عبارتند از گازهای خروجی از اگزوز . بخارهای دفع شده از منبع سوخت و کاربوراتور ، ذرات حاصل از سایش قطعات متحرک موتور ، گرد و غبار حاصل از سایش لاستیک . لنت ترمز و … گازهایی که از اگزوز وسایل نقلیه خارج می شوند . معمولاٌ از ترکیباتی تشکیل شده اند چون دی اکسید کربن بخار آب بنزین یا گازوئیل نسوخته . ترکیبات آلی حاصل از بنزین مونواکسید کربن  . اکسیدهای ازت . ترکیبات سرب ، و ذرات جامد کربن ( دوده ) گاهی ترکیبی از مواد و گازهای یاد شده مواد خطرناک و ناخوشایند دیگری تولید                 می کند . از مهمترین این نوع ترکیبات شناخته شده دودی است که به « دود لوس آنجلس » معروف است و از ترکیب اکسید ازت و بعضی از ئیدروکربنها و در اثر تابش شدید آفتاب در وضعیت توپوگرافیک محل تولید می شود .

نوع گازهای خروجی از اگزوز وسایل نقلیه بنزینی و گازوئیلی  تقریباٌ مشابه است در میزان تولید گاز با هم متفاوت اند . آلودگی حاصل از گازهای اگزوز وسایل نقلیه ی گازوئیلی سوز به مقدار قابل توجهی کمتر از آلودگی گازهای اگزوز موتورهای بنزینی است ولی متأسفانه عدم تنظیم صحیح موتورهای دیزلی باعث تولید مقدار نسبتاٌ  زیادی دود و بوی ناخوشایند می شود . با وجود این صرف نظر از ذرات جامد کربن میزان آلودگی  این گونه موتورها از موتورهای بنزینی کمتر است .

مونواکسید کربن ( Co ) :  از خطرناکترین گازهای اگزوز است . آثار مضر این گاز بر هموگلوبین تغییر می کند و همین باعث کاهش کارآیی خون در انتقال اکسیژن می شود .

اکسید ازت : از ترکیبات اصلی سوخت موتور اکسید نیتریک ( N2o2 ) و دی اکسید ازت ( No2 ) نیز تولید می شود .  میزان دی اکسید ازت در مسیرهای شهری به تقریب دو برابر میزان اکسید نیتریک است دی اکسید ازت به مراتب از اکسید نیتریک مسموم کننده تر است ولی چگالی آن در مسیرهای شهری کمتر از یک درصد حداکثر چگالی قابل قبول آن در یک مرکز صنعتی پس از هشت ساعت کار است .

ترکیبات سرب :  گازهای حاصل از سوخت وسایل نقلیه از مهمترین منابع تولید سرب در مناطق شهری اند در هر لیتر بنزین حدود ۵/۰ گرم سرب وجود دارد که وجود سرب در بنزین باعث افزایش تأثیر آلوده کنندئه ی دیگر گازهای خارج شده از اگزوز نیز می شود . ولی نگرانی اساسی مسمومیت در اثر خود سرب است . زیرا سرب نوعی سم جمع شونده است . هوای آلوده به سرب شهرها در مواد غذایی حاصل از آن مناطق ، نظیر سبزیجات یا گوشت حیواناتی که از علوفه ی آن مناطق استفاده می کنند و هوای محیط  را استنشاق می کنند . نیز تأثیر می گذارد و مقدار سرب مواد غذایی این گونه مناطق بیشتر از دیگر مناطق است .

جهت دانلود متن کامل مقاله ترافیک و محیط زیست کلیک نمایید



نوع مطلب :
برچسب ها : ترافیک و محیط زیست، مقاله ترافیک و محیط زیست، تحقیق ترافیک و محیط زیست، مقاله در مورد ترافیک و محیط زیست، تحقیق در مورد ترافیک و محیط زیست،
لینک های مرتبط :




درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : نگار موسوی
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

                    
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic