تحقیق و مقالات و پایان نامه
 
 
دوشنبه 28 فروردین 1396 :: نویسنده : نگار موسوی
تحقیق در باب مالکیت فکری و معنوی  شامل  47 صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از تحقیق های جامع و کامل در مورد  در باب مالکیت فکری و معنوی می باشد و دارای منابع معتبر می باشد

چکیده :

مقاله حاضر پژوهشی است در باب مالکیت فکری که از آن به مالکیت معنوی نیز تعبیر می‌شود. این نوع از مالکیت در دو شکل عمده مورد بحث قرار می‌گیرد که هرکدام مصادیق متفاوتی را شامل می‌شوند:

۱- مالکیت‌های ادبی و هنری، که شامل آثار سمعی و بصری، تجسمی، مکتوب و‌… می‌باشد.

۲- مالکیت‌های صنعتی و تجاری که شامل اسماء تجارتی، علائم تجارتی و صنعتی، حق اختراع، حق دانش فنی، طرح‌های صنعتی و… می‌گردد. امروزه در حقوق هر چند مختصر ولی با دقت به تک‌تک این شاخه‌ها و متفرعات آنها پرداخته شده که هرکدام قابلیت سرفصل واقع شدن برای تحقیق و تتبع را دارا می‌باشند. در این مقاله بحث مالکیت فکری به طور کلی مدنظر بوده و از این میان بیش‌تر شاخه مالکیت‌های ادبی و هنری مورد توجه قرار گرفته است و در مجموع سعی شده در حد توان، پیشینه تاریخی بحث، نظرات فقهی و حقوقی مورد بررسی قرار گیرد و در انتها با توجه به اینکه در غرب به ابعاد گسترده‌تری از این موضوع توجه شده است تلاش شده با اشاره به قوانین اتحادیه اروپا، خواننده محترم با مصادیق جدید و راهکارهای جلوگیری از سوء استفاده‌های مختلف از این نوع مالکیت آشنا گردد.

اولاً: هدف از طرح موضوع، آشنایی هرچه بیش‌تر خوانندگان با مالکیت فکری و استعدادها و ظرفیت‌های بحث می‌باشد تا انگیزه‌ها را برای تتبع هرچه بیش‌تر تحریک نماید. لذا به برخی مسائل مانند تغییر برخی فتاوای آورده شده (فتوای آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی و بنا بر قولی فتوای امام خمینی یا مواضع اخیر جمهوری اسلامی ایران) پرداخته نشده است. ثانیاً با ملاحظه جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۱ پیرو لایحه دولت مبنی بر پیوستن ایران به کنوانسیون‌های برن و پاریس در زمینه حقوق مالکیت‌های فکری و تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، به آخرین اصلاحیه‌های این کنوانسیون متعهد شده است.

مقدمه

از ابتدای خلقت، انسان بنا بر فطرت و طبیعتش برای تلاش‌های کم یا زیاد خود ارزش قائل بوده و در آنچه به دست می‌آورده اعمال سلیقه می‌کرده و دیگران را نیز از تصرف در آن باز می‌داشته به طوری که این حس غریزی در بشر منشاء پدیدآوردن اندوخته‌های شخصی و احساس تعلق به آنها گردیده است. این احساس تنها نسبت به اندوخته‌های غیبی او محدود نمی‌شده، بلکه در مورد اشعاری که می‌سروده، نقاشی‌هایی که می‌کشیده و یا مطالبی که می‌نوشته نیز اعمال می‌گشته. به عقیده برخی از زمانی که انسان توانسته قلم یا قلم‌مویی در دست بگیرد این احساس وجود داشته است. موارد متعددی از دوران باستان در این مورد وجود دارد به عنوان مثال: هومودور شاگرد افلاطون پس از استفاضه از محضر استاد، یادداشت‌های خود را به سیسیل برد و در آنجا فروخت. این عمل که بدون اجازه افلاطون صورت گرفته بود نه تنها مورد شماتت اهل علم و ادب قرار گرفت بلکه خشم مردم را نیز برانگیخت.۱

در اروپا به طور روشن این بحث در عهد رنسانس و با انقلاب فکری- صنعتی که در آنجا خصوصاً در صنعت چاپ پدید آمد، آغاز شد و باید نخستین آثار حمایت از نوشته‌ها را در امتیازاتی جستجو کرد که حکام و سلاطین اروپایی در قرن ۱۶ به ناشران و کتاب‌فروشان اهدا می‌کردند که باعث می‌شد ناشران و چاپخانه‌داران این احکام را وسیله‌ای برای دست‌اندازی به حقوق مولفین قرار دهند. این وضع طی دو قرن در اروپا ادامه یافت تا اینکه برای نخستین بار در سال ۱۷۰۹ در انگلیس قانونی به تصویب ملکه رسید که حقوقی را برای مولفین اثر به رسمیت می‌شناخت. در اوایل همین قرن در فرانسه نیز قانونی به همین مضمون به تصویب رسید و کم‌کم بسیاری از کشورهای دیگر در اروپا، آمریکای لاتین و آسیا دست به وضع چنین قوانینی زدند. در اواخر قرن ۱۹ با گسترش ارتباطات و پیشرفت علوم و صنایع نجومی، روشن شد که قوانین ملی هرچند جامع و کامل نباشند، نمی‌توانند به خوبی از حقوق معنوی مولفین و مخترعین دفاع نمایند؛ چرا که سوءاستفاده کنندگان با کمک وسایل ارتباط جمعی در خارج از مرزهای ملی اقدام به سرقت‌های ادبی و هنری و صنعتی می‌نمایند. لذا موافقت‌نامه‌های دوجانبه و چندجانبه و بالاخره بین‌المللی در این زمینه فراهم شد تا این که در زمینه مالکیت صنعتی و حقوق مخترعین به کنوانسیون پاریس ۱۸۸۳ برای حمایت از مالکیت صنعتی انجامید که تا ۱۹۹۶، ۱۴۰ عضو داشته و در زمینه حقوق مولفین آثار ادبی و هنری و علمی نیز به کنوانسیون برن سوییس در سال ۱۸۸۶منتهی شد. با ادغام دفاتر این دو کنوانسیون بین‌المللی در سال ۱۸۹۳ نخستین سنگ بنای سازمان جهانی مالکیت معنوی گذاشته شد.

در تاریخ تمدن اسلامی علم‌آموزی، خواندن و نوشتن یک ضرورت عقیدتی بوده است و پیامبر اسلام صلی‌‌الله علیه‌ و آله از همان روزهای نخستین دعوت علم را به عنوان یک ارزش مطرح نموده‌اند. اما بحث پیدایش کتاب در جهان اسلام به طور خاص، پیوندی عمیق با کتابت حدیث دارد که از نظر شرعی مسئولیتی عظیم داشته و اعتبار آن نیز بستگی به تشرع ناقل دارد. لذا هرکتابی از هر کسی مورد قبول نبوده و شخصیت مولف موضوعیت داشته است. در اواخر قرن دوم و شکل‌گیری نهضت ترجمه که در آن بسیاری از دست‌آوردهای علمی و عقلی از یونان، روم، ایران، هند و سایر ملل مغلوب به زبان عربی ترجمه شد، نویسندگی، تذهیب، وراقی و استنساخ به حرفه‌های پیشرفته و پردرآمدی تبدیل گردیده و زمینه برای جعل، تحریف، یا به‌نام خود زدن ترجمه دیگران در حین استنساخ‌ پدید آمد لکن به خاطر حمایت دستگاه حکومت از مترجمان و نیز در خدمت حکومت بودن بسیاری از استنساخ‌کنندگان برای فرستادن نسخ متعدد به سایر نقاط مملکت، این امر تحت کنترل بود و کمتر به وقوع می‌پیوست. از سوی دیگر با اعتقاد به اینکه گسترش علوم و معارف دینی یک فریضه شرعی است، اکثر مولفین یا مترجمین، یا به حقوق مادی حاصل از آن توجه نمی‌کردند و یا به همان میزان پاداش حکومت اکتفا می‌نمودند. اما این حق را که اثر متعلق به ایشان است برای خود محفوظ می‌دانسته و حتی برخی به آن تصریح می‌کردند. علی بن حسین مسعودی عالم و مورخ نامدار سده سوم و چهارم هجری قمری در مقدمه کتاب خود «مروج الذهب و المعادن الجواهر» می‌نویسد: هرکس حرفی از کتابم را تحریف کند یا بخشی از آن را از بین ببرد یا نکته‌ای روشن و معلوم را تباه سازد یا شرح حال کسی را عوض کند و دگرگون سازد یا از خود بنویسد یا اثرم را به غیر من نسبت داده یا دیگری را در آن شریک جلوه دهد، خداوند او را به غضب خود گرفتار کند!

جهت دانلود متن کامل تحقیق در باب مالکیت فکری و معنوی کلیک نمایید



نوع مطلب :
برچسب ها : تحقیق در باب مالکیت فکری و معنوی، دانلود تحقیق در باب مالکیت فکری و معنوی، تحقیق در مورد باب مالکیت فکری و معنوی، مقاله در باب مالکیت فکری و معنوی، مقاله در مورد باب مالکیت فکری و معنوی،
لینک های مرتبط :


دوشنبه 28 فروردین 1396 :: نویسنده : نگار موسوی
مقاله حافظه و فراموشی شامل   24 صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از مقاله های جامع و کامل در مورد حافظه و فراموشی  می باشد و دارای منابع معتبر می باشد

مقدمه

روانشناسی، علم بررسی رفتار است روان شناسی از نظر معنای لغوی یعنی شناختن روان و روان درلغت به معنای جان وروح است. روان شناس هم رفتار آدمیان و هم رفتار جانوران و همچنین رفتارهای آشکار (بیرونی و قابل مشاهده) و رفتارهای نا آشکار(درون و غیر قابل مشاهده ) را بررسی می کند.

تاریخچه روان شناسی: اصطلاح روان شناسی به صورت یک علم مستقل ، در اوایل قرن ۱۹ رواج یافت ولی روان شناسی به همراه خلقت انسان به وجود آمده و مطالعه روان انسان مدت های مدیدی به همراه فلسفه، ادبیات و پزشکی انجام گرفته است.

روان شناسی هدف های مختلفی دارد، از جمله ی آن می توان ۱- توصیف رفتار ۲- پیش بینی رفتار۳- تبییت رفتار ۴- کنترل رفتار

روان شناسی به شاخه های متفاوت تقسیم بندی شده است ، ازجمله : روان شناسی رشد، روان شناسی بالینی، روان شناسی صنعتی و…

مطالعه روان شناسی فوائدی برای مطالعه کنندگان دارد:

الف) روان شناس به دانش آموزان کمک می کند تا راه درست مطالعه کردن و درست یاد گرفتن را یاد بگیرند.

ب) روان شناس ما را با تفاوت فردی بین انسان ها آشنا می کند و ما را با کلماتی چون انگیزه، هوش و …. آشنا می کند.

یکی از بخش های روان شناسی را حافظه تشکیل می دهد که همه ی آنچه داریم یا هستیم مدیون حافظه ایم. اندیشه ها و مفاهیمی که در ذهن داریم، محصول کار حافظه است و ادراک و افکار وحرکات ما نیز ازهمین منبع سرچشمه می گیرد. پدیده ی بی شماری که وجود ما را تشکیل می دهد در حافظه است که حال می خواهیم به این پرسش ها پاسخ دهیم.

۱-حافظه چیست؟

۲-چند نوع حافظه داریم؟

حافظه چیست ؟ ازچند قسمت تشکیل شده است  مطالعه مراحل حافظه چیست؟

چگونه می توانیم حافظه خود را بهبود بخشیم؟ این ها پرسش هایی هستند که می خواهیم به آن ها پاسخ دهیم . در ابتدا به تعریف آن می پردازیم

حافظه نوعی فعالیت ذهنی که به ما امکان مبیدهد حالت خودآگاهی از قبیل لذات، درد، تمایلات وخواسته ها را حفظ کرده و آن هارا مجدداً درذهن خویش بازیابیم. حافظه به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود

الف) تقسیم بندی حافظه از نظر حسی و حرکتی

ب)  ”           ”     ”     از نظر طول زمان

ج)   ”         ”       ”    از نظر نوع  اطلاعات

الف)تقسیم بندی حافظه از نظر حسی و حرکتی

می دانیم که انسانا از طریق حواس مختلف خود اطلاعات را از محیط می گیرد. یکی از راه های طبقه بندی حافظه این است که ببینیم اطلاعات به وسیله ی کدام یک از ازحواس گرفته شده است وآن ها را بر حسب حسی که در گرفتن اطلاعات مفید واقع شده ، طبقه بندی کنیم ودر این صوررت انسان دارای حافظه بینایی(بصری)، شنوایی (سمعی)، بویایی(شامه ای)، چشایی (ذائقه ای) و بساوایی(لامسه ای)  است. مقصود از حافظه بینایی آن است که آنچه را که قبلاً دیده ایم به یاد آوریم.

حافظه بینایی یکی از رایج ترین نوع حافظه بوده وخصوصاً در نقاشان رشد زیادی دارد. این نوع حافظه به ما این امکان رامی دهد تا تمامی نکاتی را که از طریق دیدن برایمان مطرح شده اند ضبط کنیم. مثلاً شعری را که قبلاً خوانده شده ، دوباره تکرار میکند.

حافظه شنوایی ، یعنی آنچه را که شنیده ایم به یاد آوریم.

حافظه شنوایی؛ بیشتر در موسیقی دانان رشد کرده و از طریق غالب شدن تصاویر شنوایی ، عمل می کند. در این نوع حافظه صدای شخصی را که به او فکرمی کنیم ، می شنویم.


جهت دانلود متن کامل مقاله حافظه و فراموشی کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : مقاله حافظه و فراموشی، دانلود مقاله حافظه و فراموشی، مقاله در مورد حافظه و فراموشی، تحقیق حافظه و فراموشی، تحقیق در مورد حافظه و فراموشی،
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 17 فروردین 1396 :: نویسنده : نگار موسوی
پاورپوینت اصول برنامه ریزی شامل  49صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از پاورپوینت های جامع و کامل در مورد   اصول برنامه ریزی  می باشد و دارای منابع معتبر می باشد

تعاریف و مفاهیم

وظایف مدیریت:

۱- برنامه ریزی

۲- سازماندهی

۳- استخدام

۴- هدایت

۵- کنترل

سوال اساسی مطرح (فلسفه برنامه ریزی):

چرا برنامه ریزی لازم است؟

نظریه تصمیم:

– وضع موجود

– وضع مطلوب (هدف)

– برنامه جهت دستیابی به اهداف

– بازخور (ارزیابی و کنترل)

تعریف برنامه ریزی:

برنامه ریزی عبارت از یک سلسله  عملیات منظم، سیستماتیک و مرتبط با یکدیگر بوده که به منظور دستیابی به یکسری اهداف معین و مشخص توسط یک نهاد، سازمان و یا دولت برای یک مدت معین انجام می گیرد.

عناصر کلیدی برنامه ریزی:

۱- روش برنامه ریزی

۲- محیط اجتماعی

۳- سیستم برنامه ریزی

۴- برنامه ریز

مختصری در نظریه دولت:

سرمایه داری خالص……………………………اقتصاد مختلط…………………………سوسیالیستی خالص

دلایل ضرورت برنامه ریزی:

۱- تصحیح کننده رفتار بازار

۲- رفتار عقلایی و افزایش کارایی

۳- محدودیت منابع

انواع برنامه ریزی:

۱- از نظر زمانی(کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت)

۲- از نظر مکانی(کلان، بخشی، منطقه ای)

۳- از نظر حوزه عملکرد(اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی)

رویکردهای متفاوت در برنامه ریزی:

۱- نگرش خرد

۲- نگرش کلان

۳- نگرش توسعه

۴- نگرش آمایش

برنامه ریزی و کنترل

برنامه ریزی و کنترل رابطه بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند بطوریکه بسیاری از دانشمندان سیستم برنامه ریزی را بدون کنترل بی معنی دانسته و عنوان می کنند که بدون وجود نظارت و کنترل هیچ سیستمی نمی تواند به بالاترین ظرفیت خود برسد.

تعریف نظارت و کنترل:

فعالیتی است که باعث تطبیق عملیات انجام شده با اهداف برنامه می شود. به عبارت دیگر، نظارت مستمر می تواند اهداف مورد نظر را از انحراف حفظ می نماید.

فرآیند نظارت و کنترل:

در مدیریت فرآیند، کنترل یا نظارت یک وظیفه اساسی و مهم به شمار می رود. فرآیند کنترل شامل سنجش نتایج عملیات یا هدفهای مطلوب و برنامه ریزی شده بوده تا در صورت لزوم اقدامات اصلاحی لازم به منظور حصول اطمینان از نیل به اهداف مورد نظر انجام گیرد. بطور کلی در سلسله فرآیندهای مدیریت، نظارت و کنترل از اهم فرآیندها است.

مراحل فرآیند کنترل:

۱- تعیین و برنامه ریزی هدف ها و موازین

۲- سنجش نتایج حاصله و یا عملکرد

۳- تعیین میزان انحراف

۴- تعیین علل انحراف

۵- اقدامات اصلاحی

برنامه ریزی استراتژیک

فرآیند برنامه ریزی استراتژیک از مباحث مدیریتی و مربوط به علم مدیریت است که خود از شاخه علوم انسانی می باشد. علوم انسانی به دلیل ماهیت خاص خود از پیچیدگی هایی نیز برخوردار می باشند. زیرا مانند علوم تجربی امکان مشاهده مستقیم و آزمایش در آزمایشگاه و رسیدن به قانون علمی در آن وجود ندارد. به تعداد صاحبنظران در این زمینه دیدگاه و نظریه وجود دارد که با گذشت زمان درستی و نادرستی آن اثبات می گردد.

در وجود انسان خاطره وامید دو چیز متفاوت و عجیب هستند اولی به گذشته نگاه می کند و دیگری به آینده و ما باید سعی کنیم پندارهایی را که طرح های آینده ما را اثربخش تر می کنند در ذهنمان تجسم کنیم. ما باید مهارت تجسم کردن را در راستای دستیابی به نتایج مثبت به کار بندیم، مانند قهرمان المپیک و تصویر سازی با جزئیات به هنگام تمرین یعنی با تصور و تجسم قرار گرفتن در خط شروع و شنیدن صدای شلیک تیر، دویدن، شنیدن هیاهوی تماشاگران، مشاهده خط پایان و در نهایت عبور از خط پایان و شنیدن صدای تشویق که این تصورات، انرژی مثبت فراوان در آنها ایجاد کرده و باعث می گردد امیدوارتر و با انرژی بیشتری به تمرینات پرداخته و نتیجه مطلوب تری بدست بیاورند. به تمامی این فعالیتهای ذهنی تجسم گفته می شود.

جهت دانلود متن کامل پاورپوینت اصول برنامه ریزی کلیک نمایید




نوع مطلب :
برچسب ها : پاورپوینت اصول برنامه ریزی، دانلود پاورپوینت اصول برنامه ریزی، مقاله اصول برنامه ریزی، تحقیق اصول برنامه ریزی، مقاله در مورد اصول برنامه ریزی، تحقیق در مورد اصول برنامه ریزی،
لینک های مرتبط :


پاورپوینت CRM و کلید موفقیت در بازارهای نوین  شامل  25صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از پاورپوینت های جامع و کامل در مورد CRM و کلید موفقیت در بازارهای نوین  می باشد و دارای منابع معتبر می باشد

مقدمه

از نظر تاریخی، تا قبل از انقلاب صنعتی، تجارت و بازرگانی بیشتر، رابطه محور بوده است. پس از انقلاب صنعتی زمانی

که تولید انبوه با روشهای جدید و متعاقب آن مصرف انبوه به‌سرعت رشد کرد، واسطه‌ها در زنجیره توزیع قدرتمندتر شده، رابطه سنتی بین تولیدکنندگان و مشتریان از هم گسسته شد. در نتیجه توزیع در سطح گسترده جغرافیایی پدیدار شد که خود نیاز به توزیع و بازاریابی انبوه را به همراه داشت. این روند در شرایطی که تقاضا بیش از عرضه بود، ضامن سود آوری بسیاری از شرکت ها تلقی می شد . بر اساس دیدگاه بازاریابی مبادله، صرفنظر از اینکه مشتری قدیمی باشد یا جدید. برنامه‌های بازاریابی به گونه‌ای طراحی می‌شدندکه بتوانند مبادله تولیدات و کالاها را تسهیل کنند. همه این عوامل دست به دست هم دادند، تا بحث مبادله جدی تر مطرح شود. در نتیجه، تمام تلاشها در جهت افزایش دفعات و مقدار خرید مشتری بود، که این امر موجب صرف بودجه بسیار اندکی برای ایجاد رابطه پایدار و با ثبات با مشتریان قدیمی شده بود. در این مقطع قیمت به عنوان یک بحث مهم جلوه‌گر شده، و بازاریابان سعی می‌کردند به طور متوالی خریداران را به خرید مجدد تشویق کنند. بدون توجه به اینکه آیا هر یک از خریداران، از قبل خریدی انجام داده است یا خیر. در این وضعیت، رقابت اصلی بر حفظ ارائه خدمات و توسعه محصول به مشتری و تسهیل خرید مشتری بود نه حفظ و نگهداری رابطه با مشتریان موجود . با شدت گرفتن رقابت، امروزه شاهد پیشی گرفتن تمرکز بر روی روابط به جای تمرکز بر روی مبادله هستیم. در وضعیت جدید، بازاریابی انبوه کارآیی چندانی نداشته و از سودآوری کمتری برخوردار است. در شرایطی که میزان عرضه زیاد است و بیشتر بازارها در مرحله اشباع رسیده اند نمی‌توان مشتریان جدیدی پیدا کرد. علاوه بر این، اعلام شده است که کسب یک مشتری جدید حدود ۶ الی ۹ برابر حفظ مشتریان قبلی هزینه دربر خواهد داشت.بنابراین ، نیاز مبرم به نگهداری مشتریان فعلی به شدت در شرکت ها و بنگاه ها احساس می شود .براساس دیدگاه بازاریابی ارتباط با مشتری، رابطه بین طرفین مبادله، هسته اصلی پدیده بازاریابی قرار می‌گیرد. در این دیدگاه خریدهای مستمر و فرصتهای فروش مجدد، از طریق مدیریت مناسب روابط پیگیری می‌شود.

 

تاریخچه CRM

شاید بتوان تاریخچه ظهور مباحث مرتبط به CRM را در سه دوره زیر خلاصه نمود:

الف) دوره انقلاب صنعتی (تولید دستی تا تولید انبوه) ابتکارات فورد در بکارگیری روش تولید انبوه به جای روش تولید دستی، یکی از مهمترین شاخص های این دوره می باشد. هر چند تغییر شیوه تولید باعث شد که محدوده انتخاب مشتریان از نظر مشخصه‌های محصول کاهش یابد (نسبت به تولیدات صنایع دستی) اما محصولات تولید شده به روش جدید از قیمت تمام شده پایین تری برخوردار شدند. به عبارتی دیگر در انتخاب روش تولید انبوه از سوی فورد، افزایش کارایی و صرفه اقتصادی مهمترین اهداف پیش بینی شده بودند.

ب) دوره انقلاب کیفیت (تولید انبوه تا بهبود مستمر) این دوره هم‌زمان با ابتکار شرکت های ژاپنی مبنی بر بهبود مستمر فزآیند ها آغاز شد. این امر به نوبه خود به تولید کم هزینه تر و با کیفیت تر محصولات منجر شد. با مطرح شدن روشهایی نوین مدیریت کیفیت مانند TQM این دوره به اوج خود رسید. اما با افزایش تعداد شرکت های حاضر در عرصه رقابتی و گسترش فرهنگ حفظ و بهبود کیفیت محصول (از طریق ابزارهای مختلف کیفیتی )دیگر این مزیت رقابتی برای شرکتها پیشرو و کارساز نبوده و لزوم یافتن راه‌های جدیدی برای حفظ مزیت رقابتی احساس می شد.

ج) دوره انقلاب مشتری (بهبود مستمر تا سفارشی‌سازی انبوه) در این دوره با توجه به افزایش توقع مشتریان، تولید کنندگان ملزم شدند محصولات خود را با هزینه کم، کیفیت بالا و تنوع زیاد تولید کنند. به معنای دیگر تولید کنندگان مجبور بودند توجه خود را از تولید صرف یافتن راه‌هایی برای رضایت مشتریان سابق خود معطوف نمایند.

 

تعریف CRM ( مدیریت ارتباط با مشتریان )

CRM برگرفته از عبارت Customer Relationship Management بوده و در ایران با نام مدیریت ارتباط با مشتری شناخته می شود. با بهره گیری از CRM، ارتباط مشتریان با سازمان و نیازمندی های آنها مورد بررسی و تجزیه و تحلیل اصولی قرار می گیرد.CRM درواقع فرایندی است جهت گردآوری و یکپارچه سازی اطلاعات به منظور بهره برداری مؤثر و هدفدار از آنها . این اطلاعات می تواند در رابطه با مشتریان، فروش، بازاریابی مؤثر، حساسیت و یا نیازهای بازار باشد.

CRM بخشی از استراتژی یک سازمان جهت شناسایی مشتریان، راضی نگهداشتن آنها و تبدیل آنها به مشتری دائمی می باشد. همچنین CRM در راستای مدیریت ارتباطات مشتری با سازمان و بمنظور به حداکثر رساندن ارزش هر مشتری، سازمان را یاری می نماید.ارتباطات مشتریان با سازمان از طرق مختلف، از جمله وب، تلفن، مراکز فروش، توزیع کنندگان و شبکه های همکار صورت می پذیرد. وظیفه اصلی CRM نسهیل در برقراری ارتباط مشتری با سازمان ( به هر صورتی که مشتری تمایل دارد ) بدون محدودیت زمانی ، مکانی و ملیتی می باشد به نحوی که مشتری احساس نماید، با سازمان واحدی در تماس می باشد که وی را می شناسد، برای وی ارزش قائل است و نیازهای او را به سرعت و با آسانترین روش ارتباطی مرتفع می نماید.

CRM نوعی استراتژی بازاریابی است که هدف آن صرفاً به بالابردن معاملات که در حقیقت بالا بردن سوددهی بطور مقطعی می باشد، محدود نمی گردد بلکه CRM سعی دارد به دیدگاهی منحصر بفرد ویکپارچه از مشتری و یک راه حل مشتری مدارانه دست یابد که باعث بالا رفتن رضایت مشتری و افزایش سود شرکت در بلندمدت می باشد. CRM استراتژی کسب و کاری است جهت بهینه سازی سوددهی، درآمد زایی و رضایت مشتری که بر اساس مبانی زیر طراحی می گردد:

ساماندهی ارائه خدمات براساس نیازهای مشتری

بالابردن سطح رضایت مشتریان مطابق اصول مشتری مداری

پیاده سازی فرایندهای مشتری محور


جهت دانلود متن کامل پاورپوینت CRM و کلید موفقیت در بازارهای نوین کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : پاورپوینت CRM و کلید موفقیت در بازارهای نوین، دانلود پاورپوینت CRM و کلید موفقیت در بازارهای نوین، مقاله CRM و کلید موفقیت در بازارهای نوین، تحقیق CRM و کلید موفقیت در بازارهای نوین، مقاله در مورد CRM و کلید موفقیت در بازارهای نوین، تحقیق در مورد CRM و کلید موفقیت در بازارهای نوین،
لینک های مرتبط :




درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : نگار موسوی
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

                    
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات